La cadena de Mediaset ha liderat l’audiència durant el mes de juny, principalment gràcies al Mundial de Futbol del Brasil. Feia dos anys que Telecinco no era la mes vista a Catalunya, des del juny de 2012, un mes aleshores marcat per un altre esdeveniment futbolístic, l’Eurocopa.

En concret, Telecinco ha estat líder amb un 13% de quota de pantalla, sis dècimes més que al maig. Per la seva part, TV3 s’ha vist relegada al segon lloc després de tres mesos líder amb un 12,3% de share, una caiguda d’1,3 punts respecte el mes anterior.

Per darrere se situen Antena 3, amb un 10,9% de quota (cau cinc dècimes); La 1, amb un 7,4% (en perd dues); mentre que Cuatro, amb un 7,3% (puja 1,1 punts també gràcies al futbol) es distancia de La Sexta, que es queda amb un 6,3% (puja una dècima). Tanca la classificació de generalistes 8tv, amb un 3,7% de share, una dècima menys que al maig.

Amb tot, al juny, TV3 ha situat 18 programes entre els 40 més vistos (dos menys que el mes anterior) i ha liderat les audiències 14 dels 30 dies (igual que al maig, però amb un dia menys). Quant a la resta de canals de TVC, el Super3/33 ha registrat un 1,7% de quota (una dècima més que al maig); Esport3 un 1,3% (perd tres dècimes), i el 3/24 l’1,1% (guanya una dècima).

Telecinco consolida el lideratge a l’Estat

En el conjunt de l’Estat, Telecinco conserva el lideratge per cinquè mes consecutiu, ara amb un 15,9% de quota de pantalla, cinc dècimes més que al maig, i la seva millor dada en els darrers dos anys. Per darrere es troben Antena 3, amb el 13,1% de share (perd sis dècimes); La 1,amb un 9,5% (en cau vuit); Cuatro, amb el 7,7% (guanya un punt), que obté la seva millor xifra en quatre anys i supera La Sexta, que es queda amb el 7,4% (una dècima més), el quart millor resultat de la seva història).