La junta directiva del FC Barcelona va decidir aquest dilluns cedir els drets audiovisuals del club per a la temporada 2015-2016 a Telefónica de Contenidos, així com l’explotació del canal Barça TV. La propera temporada és la darrera abans que se centralitzi la venda dels drets dels partits de futbol.

L’operació s’hauria tancat per uns 140 milions d’euros (la mateixa quantitat que havia pagat Mediapro els dos darrers anys) però va acompanyada de la signatura d’un acord comercial pel qual Telefónica passa a ser regional partner del Barça a l’Amèrica Llatina durant les tres properes temporades, a raó de 13,3 milions anuals.

L’acord és fruit d’un llarg període de contactes i negociacions, i suposa la fi de la relació amb Mediapro, que aquesta temporada és la vuitena que explota els drets audiovisuals del FC Barcelona. Respecte a Barça TV, que actualment també gestiona la productora de Jaume Roures, el club mostra un “ferm compromís” per mantenir l’actual format del canal i per potenciar els continguts que incrementen el seu factor diferencial.

Per a Telefónica, el contracte amb el club blaugrana forma part de la seva estratègia de potenciar els continguts televisius esportius. En el terreny del futbol, ja tenia acords amb l’Espanyol, Celta de Vigo i Reial Societat. Mediapro controla els altres 16 equips de primera divisió. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram