Des de que va començar a emetre el 28 d’abril de 2016, Ten registra una quota de pantalla mitjana del 0,45%, lluny del 0,8% que s’havia marcat per al primer any (i un 2% el segon). El president del grup Secuoya, Raúl Berdonés, aquest dimarts va admetre haver errat en el model de televisió, i va presentar una profunda renovació de la programació per capgirar la situació.

“En aquesta nova etapa que comencem, volem apostar per l’entreteniment útil, uns continguts amb els quals l’espectador gaudeixi, desconnecti i aprengui amb nosaltres”, assenyala el grup en un comunicat.

En concret, Ten estrenarà set programes de producció pròpia els quals ocuparan el 40% de la graella. Dos d’ells són d’emissió diària, #Tendencias (16.55 h), magazín presentat per Vicky Martín Berrocal, i Cómete la vida (14.30 h), un programa de cuina, salut i estil de vida conduït per Nino Redruello.

Els altres nous espais són setmanals: Peligros de, un docu-reality presentat per Julián Iantzi sobre els perills als quals s’exposen joves i adolescents; Viajeras con B, un programa de viatges amb l’actriu Corina Randazzo i la blocaire Rojo Cangrejo; Vidas en orden, un docu-reality-coaching presentat per Carolina Ferré; Doctor a domicilio, un altre docu-rality per corregir mals hàbits, i Ten cine, una agenda setmanal de l’actualitat cinematogràfica.

A banda, Ten seguirà exprimint la família Kardashian i també emetrà realitys de Mariah Carey, La Toya Jackson, Shannen Doherty o Tory Spelling. A més, estrenarà a l’Estat formats internacionals com X Factor, Reglas de casa, Styled to Rock o Ellen’s design challenge.