Aquest juliol ha vist la llum de nou la revista Comunicació 21 en format imprès, endegant així una nova etapa. La publicació va néixer l’any 2000 per informar sobre el sector, i cinc anys després sortia d’escena perquè la immediatesa del web del mateix nom la va “desactualitzar”, segons explica el seu editor, David Centol.

Ara, nou anys després, la revista editada pel Grup Comunicació 21 ha tornat: “El paper i la periodicitat permeten una reflexió pausada sobre els principals esdeveniments en el sector: la migració del paper al digital, els mitjans multiplataforma, les xarxes socials o els reptes de la crisi econòmica”, argumenta Centol.

En la nova etapa, la revista té una periodicitat semestral (el proper número es publicarà al novembre) i un tiratge de 4.000 exemplars, els quals es distribueixen per subscripció directa als professionals de tots els àmbits de la comunicació.

Continguts

El primer número de la nova etapa inclou reportatges sobre els reptes del mercat audiovisual en el context internacional; el futur proper de la premsa de proximitat; l’atac del Govern balear al català en els mitjans de les Illes; el català en les tecnologies emergents, i l’esclat informatiu als Estats Units sobre el procés sobiranista.

La publicació inclou columnes d’opinió, entre d’altres, de Joan M. Corbella i Marcel Mauri, professors de la UPF; Núria Amat, presidenta del comitè d’empresa de TV3; Marc Puig, director de Comunicació de l’Ajuntament de Barcelona; Gonzal Mazcuñán, president del consell editorial de Regió7 i de la demarcació de Catalunya Central del Col·legi de Periodistes; Lina Barber, presidenta de l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya; Ramon Espuny, president del Sindicat de Periodistes, o de l’escriptor Ricard Biel.

Al setembre, nou web

Aquest número 1 es podrà trobar en obert en versió digital a comunicació21.cat a partir de l’1 de setembre. De fet, aquell dia, el Grup Comunicació 21 estrenarà un nou portal amb un disseny més modern i dinàmic, el qual integrarà 20 edicions de proximitat de la marca Línia i dos webs temàtics.

La revista Comunicació 21 en paper només es pot adquirir a través de subscripció directa ([email protected]).