Arran de la bona acollida de l’any passat, la Diputació de Girona i la demarcació gironina del Col·legi de Periodistes tornen a programar la Setmana dels Rahola, que té per objectiu donar més visibilitat als Premis de Comunicació Local, la cinquena edició dels quals tindrà lloc el 20 de febrer a l’Auditori de Girona.

La Segona Setmana dels Rahola arrenca dilluns, a les 19 h, amb la inauguració de l’exposició La feina darrere el premi a la sala Fita de la Casa de Cultura. La mostra ha estat realitzada per cinc alumnes del Màster en fotografia de l’Escola Universitària ERAM que han seguit els vuit guardonats de l’any passat amb els Premis Carles Rahola.

El mateix dilluns, a les 19.30 h, a l’auditori Viader de la mateixa Casa de Cultura, tindrà lloc la taula rodona Be Twitter my friend, on s’analitzarà com ha canviat la manera de comunicar dels periodistes arran de la irrupció d’aquesta xarxa social. Hi participaran Xavier Grasset, director de L’oracle, de Catalunya Ràdio; Vicent Partal, director de VilaWeb; Clara Jordan, periodista de Catalunya Ràdio, i Carlos Sánchez, economista i creador de Tuitele.

L’endemà, dimarts, a les 19.30 h, també a l’auditori Viader tindrà lloc la taula rodona Carles Rahola: l’home, el periodista, el polític. La tertúlia comptarà amb la participació d’experts en les diferents facetes de Rahola: el periodista Narcís-Jordi Aragó; l’historiador i exalcalde gironí Joaquim Nadal; el periodista i actual alcalde, Carles Puigdemont, i el pedagog i diputat de Cooperació Cultural de la Diputació, Antoni Solà.

Baixa la participació

En la seva cinquena edició, els Premis Carles Rahola de Comunicació Local han rebut un total de 73 treballs de 64 participants, força inferiors a les xifres de fa un any, amb 109 participants que van presentar 115 treballs.

Malgrat en nombre de participants és la segona millor marca de la història dels premis, en la de treballs és la pitjor: en la primera edició es van presentar 45 autors i 82 obres; en la segona, 59 i 99, respectivament, i en la tercera, 54 i 93.

Els guardons es divideixen en set categories: projecte sobre comunicació periodística, premsa escrita, ràdio, televisió, fotoperiodisme, informació digital i comunicació institucional. Tots els premis estan dotats amb 1.000 euros, a excepció del guardó al millor projecte de comunicació periodística, que té una dotació de 2.000 euros.