La primera onada del Baròmetre del 2012, feta pública aquest divendres per FUNDACC, certifica el lideratge de TV3 a Catalunya, que continua hegemònic a les quatre províncies. En concret, TV3 assoleix un 16,7% de quota de pantalla, que malgrat suposar sis dècimes menys que en l’anterior onada, encara és a una distància respectable de Telecinco, que té un 11,8% de share (baixa dues dècimes).

A continuació trobem La 1 amb un 11% de quota (guanya una dècima respecte l’onada anterior), seguida d’Antena 3, amb un 10,4% (vuit dècimes menys); La Sexta, amb un 5,4% (en perd vuit); Cuatro, amb un 5,2% (torna a perdre tres dècimes per tercer cop seguit), i 8tv amb un 2,6% (es manté).

Quant els canals temàtics, assoleixen el 2,1% de quota de pantalla el 3/24 (es manté) amb 778.000 espectadors de mitjana diària (+41.000), i el 33 (es manté) amb 685.000 espectadors (+38.000). Amb el 2% trobem La 2 (guanya dues dècimes) amb 580.000 espectadors (+44.000), Clan TVE (-0,1) amb 543.000 (+6.000), i Antena.Neox (es manté) amb 531.000 (+16.000).

Amb l’1,9% de share es situa Factoría de Ficción (-0,1) amb 502.000 (+58.000); amb l’1,8%, La Sexta 3 amb 465.000 espectadors (no tenia dades anteriors doncs compleix un any de vida); i amb l’1,4%, Nitro (+0,1) amb 381.000 (+35.000). Per darrere, amb un 1,3% hi ha Canal 24 Horas (+0,1) i 431.000 espectadors (+34.000); Disney Channel (es manté) amb 393.000 (+20.000), i Antena.Nova (-0,3) amb 306.000 (-17.000).

Tot seguit, amb l’1,1% de quota trobem Esport 3 amb 388.000 espectadors (sense dades comparatives pel mateix motiu que La Sexta 3); el Super3/3XL (+0,1%) amb 344.000 (+41.000), i Teledeporte (es manté) amb 323.000 (-1.000).

Finalment, amb l’1% hi ha La Siete (es manté) amb 330.000 telespectadors (+10.000), i MTV (+0,1) amb 327.000 telespectadors (+24.000).

Per cadenes autonòmiques, el rànquing el lidera TV3 amb un 63% de quota de pantalla (3,1 punts menys), seguida de 8TV amb un 9,6% (perd quatre dècimes); el 3/24 amb un 7,9% (en perd una); el Canal 33 també amb un 7,9% (es manté); Esport 3 amb el 4,3%; el Super3-3XL amb el 4% (suma dues dècimes), i IB3 amb un 0,2% (puja una dècima).

Quant a les televisions locals i comarcals, Barcelona TV segueix en primer lloc amb 87.000 telespectadors diaris de mitjana (en perd 1.000). Per darrere continua l’empat tècnic entre 25TV i Lleida TV amb 28.000 espectadors (totes dues en perden 1.000 respecte l’anterior onada).

Tot seguit continua Teletaxi TV amb 26.000 teleespectadors  (-1.000), Televisió de Girona amb 21.000 espectadors (+3000), i Canal Taronja amb 19.000 (també en suma 3.000). Amb 12.000 hi ha un empat tècnic entre Canal Terrassa Vallès (es manté), Televisió de Manresa (en torna a sumar 2.000), i Canal Reus TV (es manté).

Amb 11.000 espectadors trobem VOTV (+3.000), i amb 10.000 hi ha fins a set televisions locals: El 9 TV (+3.000), Canal Terres de l’Ebre (es manté),Olot TV (=), Pirineus TV (+2.000), Mola TV (-2.000), Canal Blau Maricel (+2.000) i Canal 21 (+3.000).

Pel que fa al consum televisiu global, les televisions aconsegueixen 5.916.000 espectadors, 4.000 menys que en l’anterior onada, mentre que la seva penetració entre la població passa del 92 % al 91,9. En canvi, pel que fa a les dades de fa un any, el mitjà televisiu augmenta en 44.000 espectadors, quan el percentatge de penetració era del 91,4%.