La televisió pública catalana ha cobert un any seguit líder, després d’haver estat la més vista el mes de juny, cosa que no va aconseguir l’any passat. En concret, segons dades de Kantar Media, TV3 ha obtingut un 13,3% de quota de pantalla, quatre dècimes menys que al maig. Per darrere, Telecinco retalla distàncies amb un 11,4%, nou dècimes menys, acostant-se dels 3,2 punts del més passat a 1,9.

A continuació es troben Antena 3, amb un 10,5% de share (una dècima més); La 1, amb el 6,8% (perd 1,1 punts i fa el seu mínim històric); La Sexta, amb el 5,9% (es manté); Cuatro, amb un 5,8% (en puja tres), i 8tv, amb un 3,5% de quota (perd una dècima).

A banda, al juny TV3 ha situat un total de 20 programes entre els 40 més vistos, 10 dels quals entre els 15 primers. A més, ha estat la cadena més vista 20 dels 30 dies del mes, i ha liderat el rànquing de programes durant 21 jornades, 16 de les quals amb els Telenotícies.

Quant a la resta de canals de TVC, el Super3/33 obté un 1,8% de quota de pantalla (torna a pujar una dècima), el 3/24 es manté en l’1,1%, i Esport3 marca un 1,4% (dues dècimes menys).

Telecinco manté el liderat a l’Estat

En el conjunt de l’Estat,Telecinco manté el liderat recuperat a l’abril amb un 14,5% de quota de pantalla (1,1 punts més), per davant d’Antena 3, que es queda amb un 12,9% (cau una dècima).

Per la seva part, La 1 obté un 9,6% de share (cau 1,5 punts) i registra el seu mínim històric, mentre que Cuatro, amb el 6,4% (guanya sis dècimes), avança La Sexta, que marca un 6,2% (repeteix resultat).

El Super3/33, líder en valoració

Pel que fa a la valoració qualitativa del panel de l’empresa GfK, el Super3/33 segueix líder amb una puntuació 8,5 (torna a perdre una dècima), seguit per La 2, amb 8,4 punts (també perd una dècima).

Quant a les cadenes generalistes, TV3 encapçala la classificació amb 8,1 punts (puja una dècima), seguida de La Sexta amb 7,9 (es manté); CuatroAntena 3 amb 7,7 (ambdues repeteixen resultat); i La 1 i Telecinco amb 7,5 punts (totes dues cauen una dècima).