L’oposició de la plantilla a l’externalització de la gestió publicitària de TV3 s’intensifica conforme s’acosta el moment de fer-se públic el nom de l’empresa adjudicatària, que es dóna per fet serà Godó. Un estudi del col·lectiu de treballadors Jo Estimo TV3 alerta que, si es tira endavant el procés, la cadena pot reduir els ingressos entre 17 i 25 milions anuals fins al 2016, i que en total podrien arribar als 150 milions si la concessió s’allargués fins al 2019, tal com contempla el concurs. Aquesta disminució, asseguren els autors, estaria al marge de l’evolució del mercat publicitari.

Per l’adjudicació, l’estudi calcula que Godó s’embutxacaria un mínim de 16 milions d’euros, 3,5 milions anuals si la concessió és a tres anys, i 2,6 si es prorroga fins als sis. A més, afegeix que hi hauria una pèrdua de 8-10 milions per la comercialització de paquets conjunts de TV3 i 8tv, la qual cosa faria que els anunciants destinessin el 80% del seu pressupost a la primera i la resta a la segona.

Finalment, els autors vaticinen una reducció d’entre 7 i 10 milions per “espionatge industrial”, ja que 8tv tindria les graelles de TV3 amb antelació i podria utilitzar la informació en benefici propi contraprogramar de manera més efectiva. Així, apunten la cadena pública podria perdre per aquest motiu entre 2 i 3 punts d’audiència i seria superada per Telecinco i Antena 3, el que implicaria caigudes en els ingressos per tenir menys audiència i per la pèrdua del lideratge.

“Cercle viciós”

Jo Estimo TV3 adverteix que els diners que la cadena pogués deixar d’ingressar pels anuncis segurament s’eixugarien retallant de nou la massa salarial, i com a conseqüència TV3 podria “entrar en un cercle viciós que l’aniria empetitint com a empresa”.

El col·lectiu de treballadors destaca que l’externalització de la gestió publicitària podria sortir a compte si la realitzés una empresa amb una major quota de mercat que gestionés un paquet de publicitat més gran i, per tant, permetria obtenir proporcionalment majors ingressos. Aquest, apunten, només és el cas de Mediaset i Atresmedia, que no es podien presentar al concurs perquè superarien la quota de comercialització publicitària que els permet la llei.

En aquest sentit, es remarca que les operadores de Telecinco i Antena 3 obtenen una ràtio publicitat/audiència de l’1,60, mentre que TV3 és el tercer grup mediàtic estatal amb una ràtio de l’1,02, i la resta no arriba al 0,30.

Per tot plegat, des de Jo Estimo TV3 s’insisteix en què ni Godó ni Zeta tenen la capacitat ni l’experiència per gestionar millor la publicitat que la mateixa TV3, sinó “més aviat el contrari”, i demanen que s’aturi el procés d’externalització.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram