Després de molts anys de col·laboració, Televisió de Catalunya ha decidit denegar l’emissió de l’anunci de la 14a edició de la Festa del Comerç Just i la Banca Ètica, que es celebra amb el lema Sí que hi ha alternatives! Segons els organitzadors, la cadena pública ha considerat l’espot “publicitat amb finalitat política” basant-se en criteris del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC).

El curiós del cas és que TV3 dóna suport a la Festa amb altres mitjans com BTV (que sí emetrà l’anunci) i El Periódico, i institucions com els ajuntaments de Barcelona i Tarragona i la Diputació de Barcelona.

L’espot de la Festa del Comerç Just i la Banca Ètica, de 19 segons, diu “prou” al rescat bancari, la crisi al petit comerç, el deute públic, l’atur, els desnonaments i l’explotació laboral, i assegura que “sí que hi ha alternatives”.

Els darrers anys, TV3 havia emès les campanyes de la Festa gratuïtament, així com les d’altres ONG, la majoria de les quals eren crítiques amb les injustícies i no s’havien considerat polítiques.