La V humana de la Diada no només va tenir un gran recolzament al carrer (1,8 milions de persones segons la Guàrdia Urbana de Barcelona), sinó que també va registrar un alt seguiment televisiu, tant a TV3 com a 8tv.

Pel que fa a la televisió pública, les xifres d’audiència d’enguany són inferiors a les de la Diada de 2013, fins ara la més vista de la darrera dècada, i també respecte a les de fa dos anys. En concret, TV3 va ser la cadena més vista del dia amb un 20,1% de quota de pantalla i una audiència acumulada de 3.194.000 persones.

A Catalunya, el programa més vist de la Diada va ser el Telenotícies vespre, amb 619.000 espectadors de mitjana i un 22,2% de share. Per darrere van quedar el Telenotícies migdia, amb 537.000 espectadors i un 28,6% de quota de pantalla, i l’Especial informatiu Via Catalana, que va seguir la construcció de la V i els actes posteriors, amb 474.000 telespectadors de mitjana i un 25,5%.

El lideratge que TV3 va mantenir al llarg de tot el dia amb la cobertura dels actes de la Diada, a la nit el va perdre en favor de Tu cara me suena mini, d’Antena 3, que va registrar 474.000 espectadors i un 22,3% de share, mentre que l’especial sobre del programa .CAT, a la mateixa hora, es va quedar amb 362.000 seguidors i un 12,4% de quota.

Rècord de 8tv

Per la seva part, l’especial de 8 al dia sobre la Diada, que va durar set hores i mitja,  va arribar a tenir una audiència de 459.000 espectadors i una quota de pantalla de fins al 15,8%. Això va fer que el conjunt de 8tv aconseguís el seu millor registre històric, un 6,1% de share de mitjana, cosa que va situar la cadena com la cinquena més vista del dia per darrere de TV3 (20,1%), Antena 3 (12,3%), Telecinco (9,4%) i a tocar de La 1 (6,2%).

Cal recorda que, la Diada de l’any passat, 8tv va fer un 4,7%, situant-se com la sisena cadena més vista del dia a Catalunya.  

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram