L’anàlisi de les audiències és des de fa temps un element bàsic per a les televisions a l’hora de prendre decisions i elaborar les respectives programacions. Però l’aparició de les xarxes socials i el creixent consum multipantalla han complicat el coneixement del comportament dels telespectadors, fent créixer la importància de la gestió en temps real de les dades d’audiència de cara als processos de producció, realització i emissió multicanal.

Per això, fa un parell de mesos Televisió de Catalunya va incorporar el sistema 360 Audience Flow, de l’empresa Konodrac de Sant Cugat, el qual ofereix un coneixement unificat i en temps real de les audiències de televisió, web, mòbil i xarxes socials de forma sincronitzada amb la pròpia emissió dels continguts.

Konodrac destaca que 360 Audience Flow permet conèixer de forma immediata si l’estratègia que s’està seguint en cadascuna de les xarxes socials en el moment d’una emissió és la més adient i si s’obtenen els resultats esperats en l’increment de l’audiència a la TV lineal o les emissions en línia, amb detall de l’impacte individual obtingut en cadascun dels diferents formats, plataformes i pantalles.

L’empresa de Sant Cugat explica que aquesta eina permet descobrir i establir vincles de tipologies de continguts específics amb segments concrets de consumidors, i així adaptar, llançar i rendibilitzar de forma òptima els continguts, la publicitat o els serveis oferts, aportant més valor a l’audiència i als anunciants. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram