TV3 ha tancat el 2018 com a líder d’audiència per novè any consecutiu, i ho ha fet amb la màxima distància, a 4,2 punts de les seves perseguidores. Aquests nou anys de lideratge ininterromput suposen un nou rècord (batut el 2016 per TV3) des de que es va implementar el mesurament d’audiències (1992). En aquest període, TV3 ha estat líder 86 dels 108 mesos.

En concret, el 2018, TV3 ha registrat un 14% de quota de pantalla mitjana, 2,2 punts més que el 2017, i és la cadena que creix. A més, obté el millor resultat dels darrers sis anys.

En segona posició empaten amb un 9,8% de quota Telecinco, que perd tres dècimes respecte a 2017 (i assoleix el seu mínim històric), i Antena 3, que en guanya dues.

Per darrere es troben La 1, amb un 7,2% de share (retrocedeix tres dècimes); laSexta, amb un 6,6% (en guanya dues), i Cuatro, amb 5,6% (suma una dècima).

Finalment, 8tv ha tancat el 2018 amb un 1,5% de quota de pantalla de mitjana, 1,3 punts menys que en l’exercici anterior, registrant així el seu mínim històric (mai havia baixat del 2%).

Per altra banda, el 2018, TV3 ha estat la cadena més vista 299 dies, xifra que suposa un rècord històric de la cadena i el segon millor resultat de la història de la televisió des de que es mesuren les audiències. A més, va liderar el rànquing de programes 331 dies de l’any, 291 dels quals gràcies als Telenotícies, i va situar 24 espais entre els 40 més vistos, dels quals 5 entre els 10 primers.

Pel que fa al resultat anual de la resta de canals de Televisió de Catalunya, el Super3/33, amb un 0,9% de share (cau tres dècimes), i l’Esport3, amb un 0,5% (en perd dues), registren els respectius mínims històrics. Per la seva part, el 3/24 fa un 1,9% de mitjana (una dècima menys que el 2017, el seu rècord).

Audiències de desembre

TV3 ha estat la cadena més vista al desembre amb un 14,1% de quota de pantalla, vuit dècimes més que al novembre, i ja encadena 17 mesos seguits de lideratge. La segona és Antena 3, amb un 10,3% (una dècima menys), que avança Telecinco, amb un 9,9% (cau sis dècimes).

Per darrere hi ha La 1, amb el 6,9% de share (retrocedeix dues dècimes); laSexta, amb el 6,6% (perd sis dècimes), i Cuatro, amb un 5,2% (en baixa una).

Per la seva part, 8tv segueix a la baixa i registra un 0,8% de quota (dues dècimes menys), el seu mínim històric, fins ara assolit els mesos d’agost i octubre amb 0,9%.

Finalment, el 3/24 obté un 1,7% de quota de pantalla (com al novembre), el Super3/33 un 0,8% (també repeteix resultat) i Esport3 el 0,4% (perd una dècima).