Després de recuperar el liderat el passat mes de setembre, TV3 l’ha mantingut a l’octubre i a més ha augmentat la quota de pantalla en 1,2 punts, assolint el 15,2%, fet que l’ha permès incrementar la distància amb la segona classificada, Telecinco. A més, TV3 situa 23 programes entre els 30 més vistos, 13 d’ells entre els 15 primers. A l’augment de quota hi ha contribuït de manera notòria els informatius, ja que totes les edicions de Telenotícies que mantenen i incrementen el seu liderat.

Segons les dades de Kantar-media, TV3 ha estat líder a l’octubre amb el 15,2% de share, seguida de Telecinco amb el 12,8% (puja cinc dècimes respecte al setembre); TVE, amb l’11,3% (perd vuit dècimes); Antena 3, amb el 10% (guanya cinc dècimes); Cuatro, amb el 6,7% (en baixa vuit); i La Sexta, amb el 5,9% (perd sis dècimes).

Davallada de La 2

Per la seva part, 8tv es manté en el 3,2%; seguida de Neox i Clan TVE ambdues amb el 2,4% (la primera guanya quatre dècimes i la segona, tres). Després trobem La 2, que cau fins al 2% (perd sis dècimes, i al setembre ja en va perdre cinc); el 33, l’1,7% (puja una dècima), mentre que el Súper3-3xl es manté en l’1,5%.

Pel que fa a l’acumulat de l’any, TV3 és la cadena líder amb un 14,5% de quota de pantalla mitjana (una dècima més que al setembre), seguida de Telecinco amb un 12,9%, el mateix share que fa un mes.

Audiències a l’Estat

En el global de l’Estat, TVE lidera el rànquing per tercer mes consecutiu, però ho fa amb l’avantatge més ajustat dels últims dos anys. En concret, La 1 obté un 15,2% de quota (una dècima menys que al setembre), seguida de Telecinco amb el 14,7% (guanya 1,1 punts); Antena 3 amb l’11,4 (puja cinc dècimes); Cuatro amb el 7% (perd cinc dècimes), i La Sexta amb el 6,5% (també en perd cinc).

Aquí cal destacar que, com a Catalunya, La 2 pateix una forta davallada i marca un mínim històric amb el 2,3% de quota de pantalla (perd cinc dècimes), mentre que La Sexta 2 s’estrena amb un 0,3%.

Les bones dades dels ‘Telenotícies’

Els informatius de TV3, mantenen i augmenten el seu liderat en totes les edicions de migdia i vespre, de dilluns a divendres, i del cap de setmana. En concret, durant l’octubre, el Telenotícies migdia entre setmanaha obtingut 638.000 espectadors de mitjana i un 32,7% de quota, mentre que el següent informatiu de la mateixa franja horària, el de Telecinco, es queda en 235.000 espectadors i un 12,1% de share, i el de TVE amb 220.000 i l’11,4%.

Per la seva part, el Telenotícies vespre ha assolit, de dilluns a divendres, 670.000 espectadors de mitjana i un 23,6% de quota. A continuació es troba el Telediario 2 de TVE amb 312.000 espectadors i el 10,7% de quota i Informativos Telecinco amb 267.000 i el 9,5%.

El Telenotícies cap de setmana emès al migdia ha obtingut 530.000 espectadors de mitjana i el 25,8% de quota, les mateixes xifres que els informatius de TVE, mentre que Antena 3 obté 199.000 espectadors i el 9,4% de share.

Finalment, el Telenotícies cap de setmana del vespre a l’octubre ha aconseguit 578.000 telespectadors de mitjana i un 22,2% de quota, mentre que el Telediario fin de semana 2 de TVE es queda amb 310.000 espectadors i l’11,4% de quota, i Noticias 2 d’Antena 3 amb 250.000 i el 9,9%.

Per altra banda, el canal 3/24 ha pujat aquest octubre una dècima i recupera l’1,1% de quota. I lidera el rànquing, amb el doble de quota, de les cadenes de notícies.

Rànquing qualitatiu

Pel que fa a la valoració qualitativa del panel de GFK, TV3 ha tingut aquest octubre una valoració global de 7,89 (cinc dècimes més que al setembre) i torna a superar totes les altres grans cadenes: Cuatro, amb el 7,69 (guanya 13 dècimes i es situa la segona); La 1, 7,65 (perd sis dècimes); La Sexta, 7,54 (en perd 11); Antena 3, amb 7,51 (guanya cinc dècimes), i Telecinco, que es manté amb una valoració de 7,19.

Per davant de totes elles continuen La 2, amb una nota del 8,3 (perd una dècima), i el 33 amb el 7,9 (en perd 18).