Davant la “situació crítica actual” i donada la “responsabilitat social” dels mitjans públics catalans, la CCMA ha decidit tirar endavant una Marató per lluitar contra l’exclusió social que compta amb el suport del Departament de Benestar Social i Família i les entitats del tercer sector. Així ho va anunciar aquest dijous el president del consell de govern de la Corporació, Enric Marín.

Amb el lema Que ningú no quedi fora de joc, aquest nou projecte social i solidari “excepcional i puntual” vol mobilitzar la ciutadania i donar suport i recursos als col·lectius més desfavorits amb la crisi. Es treballa perquè tingui lloc a finals de maig, i serà presentat per Agnès Marquès i Antoni Bassas.

La iniciativa beurà dels 20 anys d’experiència de la Marató científica, va assenyalar la directora de la Fundació La Marató, Carme Basté, però que en aquest cas es persegueix que sigui un “procés ràpid” perquè abans de l’estiu pugui veure la llum el projecte (la Marató nadalenca es pot allargar mesos i anys). Amb aquest objectiu es crearà una comissió assessora per a l’avaluació de projectes, assignació i seguiment. Les quatre línies en què s’està treballant per combatre l’exclusió social en aquests moments són l’assistencial, l’habitatge, la inserció sociolaboral i els infants.

“Els 20 anys d’experiència de La Marató de TV3 són molt importants per aconseguir la mobilització ciutadana, per aglutinar els esforços de les entitats, posar-los en valor i convidar la societat a implicar-se en les solucions”, i d’aquesta manera aconseguir un “efecte multiplicador”, va ressaltar el conseller de Benestar Social, Josep Lluís Cleries.