El 2010, l’any de la fragmentació televisiva, TV3 ha estat líder d’audiència, i a més sumant quota de pantalla, quan la tendència a les grans cadenes ha estat precisament la contrària. Així, segons dades de Kantar Media de l’1 de gener al 20 de desembre, TV3 ha obtingut una audiència mitjana del 14,8% de quota de pantalla, quan el 2009 va ser un 14,5% i quedava per darrera de Telecinco. A més, la cadena catalana ha estat la més vista durant 225 dies de l’any, és a dir, dos de cada tres dies.

A Catalunya, Telecinco és la segona més vista amb un 12,8% de share (2,1 punts menys que el 2009), seguida de TVE amb un 11,8% (baixa nou dècimes respecte l’any anterior); Antena 3 amb un 10,1% (2,6 punts menys); Cuatro amb el 6,9% (baixa set dècimes), i La Sexta amb un 6,2% (puja tres dècimes).

Per darrera, trobem 8TV amb el 3,3% de quota; Clan i La2 amb el 2,6%; Neox, un 2,3%; Disney Channel, el 2%; el 33, Factoría de Ficción i Nova, amb l’1,6%; el Super3 i La Siete amb l’1,2%, i el 3/24 amb l’1,1%.

Líders en informatius

Un dels pilars del lideratge de TV3 són els informatius. La quota mitjana dels Telenotícies al 2010 és del 25,3%, a més del doble dels Telediarios de La 1 que obté un 11,5%. Després es situen els informatius de Telecinco amb el 10,4%; Antena 3 amb el 9,2%, La Sexta amb el 6%, i Cuatro amb el 5,5%

Els Telenotícies més vistos de l’any van ser els de les nevades del 8 de març. L’edició del vespre va tenir 1.200.000 espectadors de mitjana i una quota del 35,4%, mentre que la del migdia en va registrar 903.000, i un share del 37,3%.

El futbol lidera el rànquing de programes més vistos

Dels 20 programes més vistos durant el 2010, 18 són partits de futbol: dotze d’ells del Barça, vuit emesos per TV3 i quatre per La 1, i sis de la selecció espanyola al Mundial de Sud-àfrica, emesos per Telecinco. El dos espais restants, estan relacionats amb aquest esport: l’especial que Telecinco va oferir després de la victòria de la selecció espanyola al Mundial de Sud-àfrica, i el Crackòvia del 17 de maig.

En el rànquing dels 40 programes més vistos de l’any (exceptuant el futbol), TV3 en situa 29, i dels 20 primers llocs n’ocupa 17.

Per grups de comunicació, Televisió de Catalunya (TVC) també lidera el 2010 amb un 18,9% de share, seguida per RTVE amb un 18,4%; Gestevisión amb un 15,6%; Antena 3, un 14%; Sogecable, un 7,9%, i La Sexta, un 6,2%.

El Super3 i el 33

El canal Super3 segueix una tendència a l’alça des del marc, moment en què es va desconnectar de l’analògic. Aleshores, va registrar un 9,5% de quota entre els nens de 4 a 12 anys en la seva franja d’emissió de 6 a 21 h. Al desembre, el share és del 13,6%, escurçant així les distàncies amb, que registra un 18,9%, però superant Disney Channel, que en té un 12,2%.

Per la seva part, el canal 33 té una quota mitjana del 2010 de l’1,6%, quan el 2009, l’aleshores K3-Súper3-33  va obtenir un 1,9%. Amb tot, en l’últim tram de l’any s’ha reigstrat una tendència a l’alça: al setembre va anotar un 1,6%;l’octubre, un 1,7%; el novembre, un 1,9%, i aquest desembre, un 2%.

Rànquing dels 15 programes més vistos del 2010 (sense futbol)

(Data > programa > espectadors en milers > quota > cadena)

11/07: España gana en Telecinco > 1.933 > 60,1% (Telecinco)
17/05: Crackòvia > 1.399 > 39,3% (TV3)
08/03: Telenotícies vespre > 1.200 > 35,4% (TV3)
29/05: Eurovisión: votaciones > 1.197 > 50,8% (La 1)
14/11: Fórmula 1: GP Abu Dhabi > 1.137 > 43,5% (TV3)
04/02: Polònia > 1.023 > 30,9% (TV3)
14/11: Post Fórmula 1: GP Abu Dhabi > 1.015 > 38,6% (TV3)
09/05: Post bàsquet: Barça-Olympiacos > 972 > 28,3% (TV3)
02/02: APM? > 941 > 29,9% (TV3)
30/11: Entrevista Artur Mas > 925 > 28,3% (TV3)
15/11: El convidat > 914 > 28,4% (TV3)
28/11: Eleccions al Parlament > 912 > 29,9% (TV3)
08/03: Telenotícies migdia > 903 > 37,3% (TV3)
09/05: Bàsquet: Barça-Olympiacos > 891 > 26,9% (TV3)
07/12: Telediario 2 > 863 > 28,9% (TVE1)