La quarta onada del Baròmetre, feta pública aquest dimarts per FUNDACC, certifica el lideratge de TV3 a Catalunya, que es torna a distanciar de la segona, Telecinco. A més, la pública catalana continua liderant les audiències a les quatre províncies. En concret, TV3 assoleix un 17,3% de quota de pantalla, una dècima menys que en l’anterior onada, tot i que la cadena de Mediaset en perd set i es queda amb un 12% de share.

A continuació trobem La 1 amb un 10,9% de quota (perd set dècimes respecte l’onada anterior), seguida d’Antena 3, amb un 10,2% (vuit dècimes menys); La Sexta, amb un 6,2% (torna a perdre dues dècimes); Cuatro, amb un 5,5% (tres dècimes menys de nou), i 8tv amb un 2,6% de quota de pantalla (baixa dues dècimes).

Quant els canals temàtics, amb un 2,1% es trobem el 3/24 (guanya una dècima) amb 737.000 espectadors de mitjana diària (+41.000), el 33 (puja dues dècimes) amb 647.000 espectadors (+35.000), i Clan TVE (es manté) amb 537.000 (+31.000).

Per darrere, amb un 2% de share es troba Antena.Neox (+0,1) amb 515.000 espectadors (+19.000); amb un 1,8%, La2 (+0,1) amb 536.000 (+36.000); amb un 1,7%, Factoría de Ficción (+0,2) i 444.000 (+75.000); i amb un 1,6% Antena.Nova (-0,1) i 323.000 (-8.000).

Tot seguit, amb un 1,3% es troben Disney Channel (es manté) amb 373.000 espectadors (-6.000) i Nitro amb 346.000; amb un 1,2%, Canal 24 Horas (+0,1) amb 397.000 telespectadors (+39.000), i amb l’1,1%, Teledeporte (-0,1) amb 324.000 (+6.000).

Finalment, amb l’1% trobem Barça TV (+0,1) amb 353.000 espectadors (+38.000); La Siete (-0,1) amb 320.000 (+11.000) i el Super3-3XL (tres dècimes més) amb 303.000 telespectadors (+92.000).

Per cadenes autonòmiques, el rànquing el lidera TV3 amb un 66,1% de quota de pantalla (1,7 punts menys), seguida de 8TV amb un 10% (perd 1,11 punts), el 3/24 amb un 8% (guanya una dècima), el Canal 33 amb un 7,9% (en suma tres), el Super3-3XL amb el 3,8 (suma un punt) i IB3 amb un 0,1% (es manté).

Quant a les televisions locals i comarcals, Barcelona TV seguiria en primer lloc amb 88.000 telespectadors diaris de mitjana (en guanya 3.000). Per darrere, però, canvien les posicions, i amb 29.000 espectadors trobem Lleida TV (en suma 5.000 i dues posicions) i 25TV (perd els 3.000 guanyats en l’anterior onada). La davallada la protagonitza Teletaxi TV, que es queda amb 27.000 espectadors  (-6.000) i perd dues posicions.

Tot seguit hi ha Televisió de Girona, que puja dos llocs amb 18.000 espectadors (+6.000), i Canal Taronja, que en perd un amb 16.000 (es manté). Amb 12.000 hi ha un empat tècnic entre Canal Reus TV (-1.000), TV Badalona (-2.000), Canal Terrassa Vallès (+1.000) i Mola TV (+1.000).

I amb 10.000 espectadors de mitjana diària trobem Canal Català Barcelona (es manté), Olot TV (+1.000), Televisió de Manresa (+2.000) i Canal Terres de l’Ebre, que en l’anterior onada no sortia en el rànquing, i a la de maig ho feia amb 3.000 oients diaris.

Baixa el consum televisiu

Pel que fa al consum televisiu global, les televisions aconsegueixen 5.920.000 espectadors, 4.000 menys que en l’anterior onada, mentre que la seva penetració entre la població passa del 92,1% al 92. En canvi, pel que fa a les dades de fa un any, el mitjà televisiu augmenta en 76.000 espectadors, quan el percentatge de penetració era del 91%.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram