La segona onada del 2012 del Baròmetre, feta pública aquest divendres per FUNDACC, certifica el lideratge de TV3 a Catalunya, que a més és la més vista les quatre províncies. En concret, TV3 assoleix un 16,3% de quota de pantalla, quatre dècimes menys que en l’anterior onada, però encara disposa d’un folgat avantatge de 4,8 punts sobre  Telecinco, que es queda amb un 11,5% de share (baixa tres dècimes).

A continuació trobem La 1 amb un 10,9% de quota (perd una dècima respecte l’anterior onada); Antena 3, amb un 10,6% (en guanya dues); La Sexta, amb un 5,1% (en perd tres); Cuatro, amb un 5% (en baixa dues), i 8tv amb un 2,7% (suma una dècima).

Quant als canals temàtics, amb el 2,2% de quota de pantalla hi ha el 33 (guanya una dècima) amb 728.000 espectadors de mitjana diària (+43.000); i amb el 2% de share es troben el 3/24 (-0,1) amb 799.000 teleespectadors (+21.000); La 2 (es manté) amb 616.000 (+36.000); Antena.Neox (es manté) amb 553.000 (+22.000), i Factoria de Ficción (+0,1) amb 528.000 (+26.000).

Amb l’1,9% es situen Clan TVE (-0,1) amb 543.000 espectadors (es manté), i La Sexta 3 (+0,1) amb 465.000 (+47.000); amb l’1,4%, Nitro (=), amb 411.000 (+30.000), i amb l’1,3% Antena.Nova (=) amb 296.000 (-10.000).

Tot seguit, amb l’1,2% de share es troben Canal 24 Horas (-0,1) i 441.000 espectadors (+10.000); Esport 3 (+0,1), amb 416.000 (+28.000); Disney Channel (-0,1) amb 389.000 (-4.000), i TV3HD, amb 238.000 (no tenia dades anteriors doncs compleix un any de vida); i, amb l’1,1%, el Super3/3XL (es manté) amb 365.000 espectadors (+42.000).

Per cadenes autonòmiques, el rànquing el lidera TV3 amb un 60,8% de quota de pantalla (2,2 punts menys), seguida de 8TV amb un 10,2% (guanya sis dècimes); el 3/24 amb un 8,4% (en suma cinc); el Canal 33 també amb un 7,6% (perd tres dècimes); Esport 3 amb el 4,4%; TV3HD amb el 4,3%; el Super3-3XL amb el 4,2% (suma dues dècimes), i IB3 amb un 0,2% (es manté).

Quant a les televisions locals i comarcals, Barcelona TV segueix en primer lloc amb 83.000 telespectadors diaris de mitjana (4.000 menys que en l’anterior onada). Per darrere es produexi un empat tècnic amb 25.000 espectadors entre Teletaxi TV (-1.000) i Lleida TV (-3.000), mentre que 25TV perd un lloc i es queda amb 24.000 (-4.000).

Tot seguit trobem Canal Taronja amb 17.000 telespectadors (-2.000, però guanya un lloc); Televisió de Girona amb 16.000 (-5.000, baixa una posició); i amb 13.000 VOTV (+2.000) i Televisió de Manresa (+1000).

Per darrere, amb 12.000 espectadors es situen El 9 TV (+2.000), i amb 11.000 hi ha Canal Terres de l’Ebre (+1.000), Canal 21 (+1.000), Canal Reus TV (-1.000), Canal Català Vallès (+4.000) i Mola TV (+1.000).

Finalment, amb 10.000 espectadors diaris de mitjana hi ha fins a set televisions locals: Pirineus TV (es manté), Canal Terrassa Vallès (-2.000), Canal Blau Maricel (=), Vallès Visió (+3.000), L’Ebre TV (+2.000), m1tv (+2.000) i Canal Català Barcelona (+1.000).

Pel que fa al consum televisiu global, les televisions aconsegueixen 5.929.000 espectadors, 13.000 més que en l’anterior onada, mentre que la seva penetració entre la població passa del 91,9 % al 92,1. Respecte a les dades de fa un any, el mitjà televisiu augmenta en 5.000 espectadors, quan el percentatge de penetració també era del 92,1%.