La primera onada del 2011 del Baròmetre deixa palès que la cadena pública catalana continua amb el lideratge televisiu, en aquesta ocasió amb un 17,3% de quota de pantalla (una dècima menys que en l’anterior onada), i a més ho segueix fent a les quatre províncies catalanes. Tot i la lleugera caiguda, per tercera onada consecutiva torna a agafar distància respecte a la segona, Telecinco, que baixa fins al 13,5% de share (sis dècimes menys).

A continuació trobem La 1 amb el 12,1% de quota (perd sis dècimes), que es manté per davant d’Antena 3, que torna a baixar (ara set dècimes) i es queda amb un 11,7%. La Sexta també manté el cinquè lloc aconseguit en l’anterior onada, ara amb un 6,8% de quota (suma tres dècimes), a costa de Cuatro, que es queda en un 6,2% (dues dècimes menys).

Després de les sis grans cadenes que emeten a Catalunya, es situaria 8TV amb un 3,1% de quota de pantalla (es manté), i 654.000 espectadors de mitjana diària (17.000 més que en l’anterior onada). A continuació, amb un 1,9%, es situen: el Canal 33 (suma una dècima) amb 600.000 espectadors (+22.000); Antena.Neox (també en suma una), amb 477.000 espectadors de mitjana (+32.000), i Clan TVE (guanya dues dècimes) amb 452.000 espectadors (+37.000).

Amb un 1,8% de share trobem el canal 3/25 (suma una dècima) amb 644.000 espectadors (41.000 més), i amb un 1,7%, La 2 (perd dues dècimes) amb 485.000 (+6.000) i Antena.Nova (suma una dècima) amb 321.000 telespectadors (+22.000).

Darrere segueixen Disney Channel amb un 1,4% (es manté) i 383.000 espectadors (+3.000); i amb un 1,2% Factoría de Ficción (puja dues dècimes) amb 302.000 (+36.000) i Teledeporte (en puja una) amb 298.000 telespectadors (+9.000). Amb un 1% hi ha el Canal 24 Horas (puja dues dècimes) amb 310.000 espectadors (+33.000) i La Siete (guanya una dècima) amb 288.000 (+16.000).

Si el rànquing el fem per cadenes autonòmiques, aquest el lidera TV3 amb un 69,1% de quota de pantalla (baixa cinc dècimes), seguida de 8TV amb un 12,4% (en puja una), el Canal 33 amb un 7,7% (en guanya tres), el 3/24 amb el 7,2% (en guanya cinc), el Super3 amb el 2,3 (en puja quatre) i IB3 amb un 0,1% (es manté).

Quant a les televisions locals i comarcals, Barcelona TV seguiria en primer lloc amb 76.000 telespectadors diaris de mitjana (en guanya 7.000), seguida de Teletaxi TV, amb 32.000 espectadors (en suma 2.000). En el tercer lloc, però, es situa 25TV amb 27.000 espectadors (en suma 1.000), a costa de Lleida Televisió que es queda en 25.000 espectadors (-3.000).

Després trobem Canal Taronja amb 15.000 telespectadors (+3.000), i amb 12.000 Mola TV (també en suma 3.000) i TVB Badalona (+4.000). Aquestes dues avancen Televisió de Girona, que es manté en 11.000 espectadors.

Puja el consum televisiu

Pel que fa al consum televisiu global, les televisions aconsegueixen 5.872.000 espectadors, 18.000 més que en l’anterior onada, mentre que la seva penetració entre la població passa del 91,2% al 91,4. Pel que fa a les dades de fa un any, aquest mitjà augmenta en 11.000 espectadors, quan el percentatge de penetració era del 91,3%.