TV3 s’ha mantingut com la més vista a Catalunya durant nou mesos seguits i de forma bastant folgada. Amb tot, de setembre a novembre ho va fer amb shares superiors al 14% i a més de 3 punts de distància de la segona classificada, però, des de desembre, les audiències de la cadena pública catalana estan per sota del 14% i l’avantatge respecte la segona ara ronda els dos punts.

Al març, TV3 ha obtingut un 13,3% de quota de pantalla, sis dècimes menys que al febrer, i la cadena argumenta que les dades han estat condicionades per les vacances de Setmana Santa, que han fet baixar el consum televisiu, i per un desplaçament de l’audiència cap a la programació infantil. Per darrere, Antena 3 retalla distàncies amb un share de l’11,1%, una dècima menys que un mes abans, i es queda a 2,2 punts.

A continuació es troben Telecinco, amb el 10,2% de quota (el mateix resultat que al febrer); La 1, amb el 7,4% (torna a baixar una dècima); La Sexta, amb el 5,8% (en perd quatre); Cuatro, amb el 5,5% (dues dècimes menys), i 8tv, amb el 3,4% de share (guanya una dècima).

A banda, al març, TV3 ha situat un total de 21 programes entre els 40 més vistos, 12 dels quals entre els 15 primers. A més, ha estat la cadena més vista 17 dels 31 dies del mes, destacant de nou el lideratge dels informatius, que han estat el programa més seguit un total de 20 dies: el Telenotícies migdia ha liderat el rànquing de programes més vistos vuit dies; el Telenotícies vespre ho ha fet en tres; el Telenotícies Cap de Setmana Vespre, cinc, i el Telenotícies Cap de Setmana Migdia, quatre.

Quant a la resta de canals de TVC, el Super3/33 obté un 1,7% de quota de pantalla (recupera les dues dècimes perdudes al febrer), el 3/24 es queda amb un 1,2% (una dècima menys), i Esport3 baixa fins a l’1,1% (tres dècimes menys).

Telecinco i Antena 3 colideren les audiències a l’Estat

En el conjunt de l’Estat, Antena 3 ha atrapat Telecinco i ambdues cadenes lideren les audiències amb un 13,1% de share (perden una i quatre dècimes, respectivament). Per la seva part, La 1 continua en tercer lloc amb un 10,2% de quota (es manté), mentre que per darrere La Sexta i Cuatro també empaten, en aquest cas amb un 5,9% (la primera baixa quatre dècimes i la segona en perd una).

La Sexta i TV3, igualades en valoració

Pel que fa a la valoració qualitativa del panel de l’empresa GfK, La 2 torna a liderar en solitari la classificació amb una puntuació de 8,5 (guanya una dècima), seguida del Super3/33, que es manté amb un 8,4.

Quant a les cadenes generalistes, La SextaTV3 obtenen una puntuació de 8 punts cadascuna (la primera baixa una dècima, la segona es manté). Per darrere trobem Cuatro, amb 7,8 (es manté); Antena 3 i La1 amb un 7,6, i tanca Telecinco amb un 7,4 de puntuació (perd dues dècimes).