Els informatius de La 1 han deixat de ser sempre els més vistos en l’àmbit estatal. Des del nomenament de Julio Somonao com a director d’informatius l’estiu del 2012, el Telediario ha anat perdent audiència, arribant al punt culminant el passat febrer: després de 65 mesos, en el còmput global de les diferents edicions, els informatius de La 1 van perdre el liderat superats pels de Telecinco. Després, la desfeta es va tornar a repetir al juny i al juliol (en ambdós casos superats Telecinco) i a l’agost (per darrere d’Antena 3, líder, i Telecinco).

Al novembre, però, amb el vistiplau Kantar Media, TVE ha trobat una manera per intentar evitar que es torni a repetir: sumar les xifres del Telediario que des de setembre emet simultàniament el Canal 24 Horas, cosa que fins ara no s’havia fet mai. Així, el mes passat, TVE va poder presumir de liderar les audiències en el còmput total (de dilluns a diumenge en les edicions de migdia i nit) amb 2,130 milions d’espectadors i un 13,5% quota de pantalla, superant Telecinco, que amb un share més alt, del 13,5%, va registrar 2,056 milions de televidents.

Si es computa per cadena, com fins ara, La 1 es va quedar en 2,036 milions d’espectadors i un 12,7% de quota, altre cop per darrere de Telecinco. A més, les úniques emissions que va liderar van ser les nits de cap de setmana (en espectadors, no en share), ja que els informatius de Telecinco van ser líders les nits d’entre setmana, i els d’Antena 3 els migdies tant entre setmana com en cap de setmana.