Des d’aquest 1 de març, el correu dels treballadors de BTV subcontractats a través de BCN Audiovisual –la gran majoria– ja no utilitza el domini @btv.cat sinó el de @bcnaudiovisual.cat. La mesura, no ha estat gens ben rebuda. “No identificar-nos amb el domini @btv.cat davant de les fonts periodístiques, les institucions, d’altres companys, en la relació amb proveïdors, etc., no només ens farà perdre temps sinó també credibilitat i prestigi com a organització i com a professionals del servei públic que estem prestant a la ciutat”, alerta el comitè d’empresa.

En la mateixa línia, el comitè professional considera que el canvi és un fet “molt greu” que pot generar “molta confusió” en la seva feina diària. “Fa dues dècades que treballem sota la marca de BTV i ens en sentim orgullosos. Per això, creiem que canviar el correu és una vulneració clara al nostre recorregut professional i protestem fermament per aquest intent d’esborrar, unilateralment, el nom i la tasca feta durant més de 20 anys des de la redacció”, afegeix.

Les protestes dels treballadors –el comitè professional explica que és el cop que ha rebut més queixes– només han servit perquè s’hagi accedit a mantenir les adreces antigues durant un temps per redireccionar els correus que es rebin als nous mails.

Estratègia judicial

Per justificar la mesura, BCN Audiovisual va enviar un comunicat als treballadors on s’apuntava que, segons el contracte signat en la darrera adjudicació dels serveis de producció d’informatius i tècnics, Informació i Comunicació de Barcelona (l’empresa municipal gestora de BTV) “només proporciona les adreces de correu electrònic que identifiquen de forma genèrica els programes o canals que gestiona”.

Tant des del comitè d’empresa com des del professional entenen que el canvi està relacionat amb les denúncies presentades per una setantena de treballadors, els quals reclamen la seva internalització, segons expliquen a Comunicació 21. Aquesta “estratègia de la defensa”, però, sembla haver agafat tothom desprevingut, en un moment en què la direcció està treballant per potenciar la marca BTV, quan porten molts anys treballant externalitzats utilitzant el mateix domini en el correu, i mentre s’estudia una sortida al conflicte laboral.

“Els advocats de les empreses deuen estar preparant els judicis i han ordenat aquest gest. Però BTV, el mitjà de comunicació públic de Barcelona, no hauria d’estar governat pels advocats sinó pels professionals escollits per fer-ho, de qui esperàvem més sentit comú i menys argúcies legals”, assenyalen els representants de la plantilla en un comunicat. “A més, durant els propers mesos, si guanyem aquests judicis, ens hauran de retornar l’adreça que ara ens treuen, així que la pèrdua de temps haurà estat doble”, reblen.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram