En els darrers mesos, nombrosos professionals que a causa de la crisi s’han vist apartats de la premsa tradicional han posat en marxa diversos mitjans amb nous models periodístics, el principal repte dels quals és la viabilitat dels respectius projectes.

Per abordar aquest auge de nous mitjans, la Universitat Autònoma de Barcelona endega aquest dimecres el cicle de xerrades Repensant el periodisme: nous mitjans en temps de crisi, impulsada pel Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura i els mateixos estudiants.

En la primera xerrada-debat, aquest dimecres, a les 12 h, s’abordarà la viabilitat del model de negoci, la manera d’organitzar-se i el tipus de periodisme que elaboren els nous mitjans. La sessió comptarà amb la participació de Jordi Pérez Colomé, creador del blog ObamaWorld.es i director d’El Ciervo; Andreu Missé, director de la revista Alternativas Económicas; Eva Domínguez, professora de la UPF i la UOC i creadora del blog Cuarto Bit i la productora Minushu; Carlos Zeller, sociòleg, escriptor i professor de la UAB.

Aquesta xerrada, que es podrà seguir en streaming i a Twitter mitjançant l’etiqueta #nuevosmedios, és la primera d’una sèrie que continuarà durant el curs 2013-2014 amb representants de La Marea, eldiario.es, InfoLibre, la revista Jot Down o el portal Periodismo Humano, entre d’altres.