Teresa de la Hera Conde-Pumpido, investigadora postdoctoral a la Universitat d’Utrecht, ha guanyat la 31a edició dels Premis CAC a la investigació sobre comunicació audiovisual amb Persuasive Structures in Advergames. Conveying Advertising Messages through Digital Games, que tracta sobre com els missatges publicitaris es poden encabir en els jocs digitals.

L’autora fa una aproximació interdisciplinària que abasta els estudis sobre el joc, la comunicació i la persuasió als jocs digitals. L’estudi incorpora una revisió crítica de la literatura i la recerca existent, elabora un marc teòric sobre la comunicació persuasiva als jocs digitals i, en concret, als advergames.

A banda, el Consell de l’Audiovisual de Catalunya ha concedit una menció a Sonia Ballano pel treball La Educación en Comunicación en Catalunya: percepciones, enfoques y perspectivas en la Secundaria Obligatoria, que aprofundeix en el debat sobre la necessitat d’estudiar els mitjans de comunicació i les TIC als centres catalans.

L’acte de lliurament dels premis va tenir lloc el passat 15 de desembre a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans en el marc de la sisena Jornada de Recerca en Comunicació dels Països Catalans.