Nou productores d’àudio de set països europeus impulsen WePod, un projecte col·laboratiu que en els propers dos anys produirà 24 pòdcasts en diverses llengües sobre la realitat del continent. L’objectiu és crear continguts d’àudio, elaborar un llibre blanc del pòdcast per abordar avantatges i reptes de la indústria sonora, i desenvolupar activitats de comunicació i formatives a la Unió Europea.

El consorci està format per Prisa Audio (que coordina la iniciativa i s’encarregarà de la producció executiva dels continguts), Bulle Media (Bèlgica), News Decoder (França), Chora Media (Itàlia), Magyar Jeti Zrt (Hongria), Outriders (Polònia) i Press Freedom (Sèrbia). A més, l’empresa espanyola Hiberus és la sòcia tecnològica del projecte, mentre que la Universitat Roma Tre realitzarà la investigació acadèmica del mercat europeu del pòdcast. La iniciativa està finançada per fons del Programa Europa Creativa (CREA).

“WePod pretén pal·liar un dèficit que existia a la indústria de l’àudio a Europa”, explica María Jesús Espinosa dels Monteros, directora general de Prisa Audio. “Fins ara, la indústria ha estat enormement fragmentada pels diferents idiomes. Volem unir forces perquè les històries del nostre continent brillin i commoguin més enllà de les nostres fronteres. Volem crear un relat sonor europeu amb les diferents veus i accents que enriqueixen la nostra regió”, afegeix.

Segons Espinosa dels Monteros, Prisa Audio i els seus socis se situen al capdavant d’alguna cosa més que un consorci de pòcasts: “WePod pretén ser una comunitat d’oients compromesos amb el futur d’Europa i les múltiples derivades polítiques, socials i econòmiques que l’envolten”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram