El Museu d’Art Contemporani de Barcelona posa en marxa aquest dimarts el seminari Sèries en sèrio, on proposa una lectura sobre les “mitologies televisuals” a través de l’anàlisi d’algunes telesèries de la darrera dècada mitjançant guions, trames, escenes, contextos de producció, distribució, o descodificació.

Té sentit pensar les sèries de TV seriosament? Els seus discursos i representacions transcendeixen les figures i els valors del context en què es produeixen? Ens ajuden a entendre les societats europees i llatinoamericanes, a més de la nord-americana? Com han redefinit el que entenem per autoria, artesania o art en el món contemporani? Quines són les transferències, les mutacions, els debats que estan provocant? Aquestes són algunes de les preguntes que es plantejaran a partir de diferents produccions.

El seminari, a càrrec de Jorge Carrión, doctor en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra, on imparteix classes de màster en creació literària i periodisme cultural, consta de sis sessions: La pantalla i el biocontrol (The Newsroom, Homeland i Person of Interest) (6 de maig); La comunicació i la política (The Good Wife i House of Cards) (13 de maig); Postgèneres (Orange is the New Black, American Horror Story i True Detective) (20 de maig); Serialitat, addicció i teràpia (Breaking Bad i In Treatment) (27 de maig); i Inversió de valors i art contemporani (Dexter, Mad Men i Hannibal) (3 de juny).

En algunes de les sessions, Carrión estarà acompanyat per experts en la matèria com Concepción Cascajosa, doctora en Comunicació Audiovisual i professora de la Universitat Carlos III de Madrid, i Jordi Balló, professor de la UPF, productor cinematogràfic i gestor cultural.

Amb aquest curs, el MACBA inicia un procés de reflexió i crítica sobre la producció de formes i de significats col·lectius en la cultura popular.