El projecte de treball L’ús de les xarxes socials als diaris de l’ACPC: fórmules per aconseguir impacte i ingressos, encapçalat pel doctor Joan Francesc Fondevila Gascón, de la Universitat de Girona, ha estat el guanyador de la novena edició del Premi de Recerca Universitària Premsa Comarcal. El veredicte es va fer públic el passat dissabte en el marc de 10a Convenció de la Premsa Comarcal i Local, celebrada al Museu de la Pell d’Igualada.

“El treball avaluarà els continguts dels diaris en mitjans socials, per classificar-los i així proposar fórmules d’obtenció d’ingressos”, va explicar Fontdevila. El resultat es presentarà el maig de 2018 en l’onzena Convenció, que se celebrarà a Riudoms.

Premis i reconeixements

Durant la jornada també es van lliurar els sisens Premis Premsa Comarcal, que guardonen les millors portades de l’any. En aquesta edició s’ha distingit L’Ebre per la portada del 17 de juny Trens indignes (en la categoria de diaris, bisetmanaris i setmanaris); La Portada per Gemma Poca, voluntària a Idomeni: la veu que va commoure el país de juliol (quinzenals i mensuals), i 777 Comunica per L’oli ja bull! de tardor (bimestrals i trimestrals).

A banda, es va fer un reconeixement a totes les publicacions associades que enguany celebren el seu aniversari: El Pregoner d’Urgell i Recvll (95 anys); La Tosca (70 anys); El Llaç (60 anys); Església d’Urgell (45 anys); Avenç del Palau d’Anglesola, Carrilet, El Martinet, Hora Nova, i L’Espiga (40 anys); El 3 de Vuit, L’Erol, La Palanca i La Vall (35 anys); El 8-5-5, El Pou de la Gallina i L’Artesenc (30 anys); i La Vila i Revista de Palafruguell (25 anys).

A més, es va lliurar el Premi al Reconeixement pel Suport a la Premsa Comarcal a la Xarxa Vives d’Universitats.

Assemblea de l’ACPC

Abans de Convenció va tenir lloc la 35a assemblea ordinària de l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal, durant la qual es va fer del darrer exercici de l’entitat; es va ratificar l’actual junta directiva, i es va exposar el pla director que ha traçat en el propers any per millorar aspectes com la digitalització dels mitjans associats o les estratègies conjuntes per la captació de publicitat.