
Foto: Diputació de Girona
La Casa de Cultura de la Diputació de Girona acull l’exposició Última hora! La història en primera plana, que reuneix una selecció de diaris de tot el món provinents de la Col·lecció Josep Bosch de premsa històrica. Comissariada per Miquel Fañanàs, es pot visitar fins al 28 de març.
La mostra ofereix una visió internacional de la història recent que convida el públic a recórrer més de 125 anys d’esdeveniments a través de la mirada del periodisme imprès. Les portades seleccionades recullen moments considerats clau del segle XX i inicis del XXI: els primers vols aeris, les guerres mundials, la Guerra Freda, la Transició espanyola o la caiguda del mur de Berlín, entre d’altres.
Cada diari es presenta com un testimoni privilegiat del seu temps, i mostra el paper que la premsa ha exercit com a cronista de la història i com a custòdia de la memòria col·lectiva.
La selecció inclou capçaleres d’Espanya, França, Itàlia, Alemanya, Àustria, el Regne Unit, els Estats Units, la Xina o Rússia, entre d’altres. A més, sempre que és possible, l’esdeveniment narrat prové d’un diari del lloc on va ocórrer i correspon a l’edició del mateix dia o de l’endemà al matí.
Josep Bosch: més de 40 anys de trajectòria internacional
La col·lecció de premsa històrica de Josep Bosch i Grau (Celrà, 1951) està dipositada a la Fundació Martin Bodmer de Ginebra i és fruit de dècades de feina i passió periodística.
Bosch compta amb una trajectòria internacional de més de 40 anys: ha estat corresponsal de l’Agència EFE a Londres, Tòquio, Pequín, Hong Kong i Ginebra, i de Mundo Diario a París i Madrid. El periodista també ha col·laborat amb mitjans com El Periódico de Catalunya, la BBC, Reuters o el South China Morning Post, i actualment ho fa amb les revistes Cambio16 i Catalonia Today.


