El Palau Robert de Barcelona acull aquest divendres, de 10 a 14 h, la jornada Els estereotips de gènere a la publicitat. Organitzada per l’Institut Català de les Dones i el Consell de l’Audiovisual de Catalunya, l’objectiu és establir un espai de reflexió sobre la presència d’estereotips de gènere positius i negatius en l’àmbit publicitari.

La sessió també pretén ser un punt de partida per crear un grup de treball per elaborar unes recomanacions per als mitjans de comunicació i empreses de publicitat per lluitar contra els estereotips negatius de gènere i impulsar la igualtat en les campanyes publicitàries. 

La jornada s’estructura en dues taules rodones. La primera, Estratègies publicitàries i els estereotips de gènere, compta amb la participació de Ton del Pozo, degà del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya; José Ángel Abancéns, president de l’Associació Empresarial de Publicitat; Gemma Cernuda, especialista en comunicació en femení de l’agència Peix&Co, i Joana Gallego, professora de Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona.

En la segona taula, sota el títol La defensa de les persones usuàries i el dret a la igualtat, participen Alejandro Perales, president de l’Associació d’Usuaris de la Comunicació i de l’Observatori de la Publicitat; Jordi Urbea, director d’OgilvyOne i Ogilvy Mather & Publicidad a Barcelona; José Domingo Gómez, director general d’Autocontrol, i Marta Selva, de l’oficina tècnica de l’Observatori de les dones en els mitjans.