Articles publicitaris de 800 caràcters a 0,75 euros la peça sempre i quan es posicionin a blogs, fòrums, xarxes socials, etc. Aquesta oferta de col·laboració del grup Novodistribuciones,  denunciada per una periodista de Córdoba, Azahara Cano, ha provocat que, des de dissabte, els professionals hagin mostrat la seva indignació a internet per aquesta i altres situacions d’abús habituals de la professió.

Així, l’etiqueta #gratisnotrabajo impulsada per l’Associació de la Premsa de Madrid, que va arribar a trending topic a Twitter, va servir perquè diversos periodistes denunciessin algunes de les condicions de treball que es pateixen, i no només entre becaris i llicenciats en busca d’una primera feina.

Un parell de dies abans, una entrada al blog del periodista barceloní David Jiménez, Putas y periodistas, ja havia circulat a la xarxa denunciant el costum cada cop més estès de demanar col·laboracions gratuïtes aprofitant la situació de crisi i la desesperació d’alguns professionals que intenten guanyar visibilitat per trobar feina.