Unidad Editorial ha tancat el 2014 amb unes pèrdues operatives brutes de mig milió d’euros, quan l’any anterior havia registrat un resultat negatiu d’11 milions.  Si es descompten les despeses no recurrents, el resultat aleshores és de 27,3 milions positius, 20,3 milions més que el 2013.

Quant als ingressos del grup, el 2014 van ser de 358,1 milions d’euros, un 3,7% menys que els 371,7 milions de l’exercici anterior, resultat que Unidad Editorial atribueix al tancament de dos canals de TDT del seu múltiplex.

Els ingressos publicitaris del grup l’any passat van créixer un 6,6%, passant dels 147 milions de 2013 a 156,7, principalment pels esdeveniments institucionals, segons explica la matriu RCS, entre els quals destaca el del 25è aniversari d’El Mundo.

Quant als ingressos del negoci digital, aquests ja representen un 14,1% del total, el que suposa un creixement del 14,9% respecte el 2013. En aquest sentit, el conjunt de campanyes en línia va incrementar un 12,2%, representant el 29% dels ingressos publicitaris bruts.

Per la seva part, els ingressos per la venda d’exemplars va caure un 12%, dels 179,5 milions de 2013 a 158. El 2014, la difusió d’El Mundo va davallar un 10,8%; la de Marca ho va fer un 3,7%, mentre que la d’Expansión va créixer un 3,3%. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram