L’editora del diari El Mundo, Unidad Editorial, va generar l’any passat un benefici d’explotació de 13,1 milions d’euros i va tornar a obtenir guanys després d’un 2009 que va acabar amb unes pèrdues d’explotació de 17,9 milions d’euros.

Segons dades fetes públiques pel grup italià RCS MediaGroup, accionista majoritari del grup liderat per Pedro J. Ramírez, els ingressos d’Unidad Editorial van ser 531,3 milions d’euros, una xifra 3,8% superior als 511,7 de l’any anterior. En publicitat, Unidad Editorial va obtenir 224,7 milions d’euros, un augment del 12%, mentre que els ingressos editorials es van situar en 254,7 milions, un 3,6% menys.

En termes d’EBITDA, el grup editor del diari El Mundo, Marca i Expansión va a acabar l’any amb 41 milions d’aquest paràmetre, xifra que triplica els 12,4 milions obtinguts el 2009.

En un comunicat, Unidad Editorial considera el 2011 com “un període d’estabilització i continuació en la transició cap a models de negoci innovadors, seguint les línies del Pla Triennal i centrant l’atenció en la gestió de les relacions amb els clients”.