L’Auditori del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya ha acollit aquest dijous la primera sessió de treball entre Google i l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació , a la qual han assistit una setantena d’editors i redactors dels mitjans associats a l’AMIC. L’activitat ha comptat amb una ponència de Luis Collado, director sènior de Google Spain i responsable dels acords amb els mitjans informatius.

Amb aquesta primera sessió de treball, l’AMIC i Google inicien una col·laboració que té el propòsit d’establir una relació més estreta per donar resposta als canvis en l’escenari europeu i l’entrada en vigor de la nova directiva sobre continguts digitals, entre d’altres.

“A través d’aquestes trobades hem de buscar fórmules o acords amb Google per millorar tots, els mitjans de proximitat, els temàtics, posant especial èmfasi en els mitjans de parla catalana a internet”, ha assenyalat el secretari general de l’AMIC, Josep Ritort, encarregat de presentar l’acte.

“Aquesta activitat amb Google és una mostra més de la voluntat de l’AMIC per establir acords de col·laboració amb els agents principals de l’ecosistema digital”, ha dit el president de l’AMIC, Ramon Grau. “Tenir una via directa de comunicació amb aquesta corporació tecnològica és fonamental per donar resposta a les necessitats dels associats, i alhora poder continuar innovant en el sector de la premsa de proximitat i treballar per una millor presència de la llengua catalana en aquestes plataformes digitals”, ha subratllat.

La sessió

Luis Collado ha compartit amb els associats a l’AMIC de quina manera Google treballa amb les notícies i com els seus productes volen donar resposta a les necessitats de la premsa de proximitat. Així mateix, ha analitzat el nou marc legislatiu europeu i la manera en què impactarà en els mitjans digitals.

“No som editors, ni creadors. La plataforma és l’intermediari entre els mitjans i el consumidor”, ha recordat Collado, tot subratllat que actualment “més del 80% del consum d’informació es fa a través del mòbil, i això suposa un canvi molt important a l’hora de generar el contingut, distribuir-lo i millorar l’experiència d’usuari”.

D’altra banda, també ha explicat els principals factors que afecten la rellevància dels diferents productes de Google, com són: rellevància, ubicació, prominència, autoritat, actualitat, usabilitat o interessos de l’usuari. Uns criteris “bàsics, però els quals s’han de tenir en compte a l’hora de crear un contingut”, ha dit.

Per finalitzar, Luis Collado ha exposat el nou marc regulador marcat per la directiva europea de copyright, la qual indica que plataformes digitals o xarxes socials no poden mostrar els continguts sense tenir autorització prèvia per part de l’editor. I si no es té, només pot utilitzar l’URL o el que anomena “contingut no rellevant o poc significatiu”. El primer trimestre de l’any, Google informarà els editors sobre l’impacte del nou marc regulador als seus continguts.