La Unió de Televisions Comercials en Obert (UTECA), l’Associació de Mitjans d’Informació (AMI) i l’Associació Espanyola de Ràdio Comercial (AERC) han endegat una campanya conjunta per reivindicar el paper “clau” del periodisme enfront “les boles i les falsedats que s’estenen massivament, especialment per xarxes socials, plataformes d’intercanvi de vídeo i serveis de missatgeria instantània”.

Els anuncis, difosos en els tres suports, animen la ciutadania a protegir-se contra les mentides i la desinformació recolzant-se en els mitjans de comunicació. “Per a l’important confia en professionals. Per informar-te, confia en periodistes”, conclou.

La campanya recorda que set de cada deu persones admeten que algun cop s’han cregut un missatge o vídeo que va resultar fals, segons indica el Baròmetre sobre la desinformació realitzat per UTECA i la Universitat de Navarra l’any passat.

En aquest context, les patronals de premsa, televisió i ràdio fan una crida a confiar en els periodistes i els mitjans per informar-se davant “l’expansió sense filtres” de la desinformació, entesa com a les falsedats divulgades amb la intenció de generar un perjudici.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram