La comissió de seguiment del mesurament de les audiències digitals a Espanya ha validat les dades de l’adjudicatària del servei des de principis d’any, GfK DAM. Així ho assenyala en un comunicat arran l’auditoria realitzada per OJD i el departament d’Economia de la Universitat Complutense.

L’òrgan de vigilància està integrat per  l’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC), l’Interactive Advertising Bureau (IAB Spain) i l’Associació Espanyola d’Anunciants (aea), les tres entitats que van endegar el concurs.

La comissió reconeix que l’estudi ha de continuar fent ajustaments, d’acord amb el plec de condicions i els criteris establerts, i que per tant treballarà amb GfK de forma continuada “marcant prioritats i terminis”.

Així, AIMC, IAB Spain i aea continuaran amb la tasca de control del compliment de tots els termes compromesos per GfK, i prioritzaran i marcaran un full de ruta en el qual successivament s’aniran incorporant millores.

La comissió formada per les tres associacions també subratlla que s’aniran realitzant noves auditories.