Per al director de VilaWeb, Vicent Partal, els conceptes de premsa escrita i de canal de televisió “estan morts”, i d’aquí ben poc estaran “tan obsolets com el fax”. Segons ell, el problema és que els mitjans tradicionals “no han sabut o no han pogut” adaptar-se a internet. Així ho va assegurar el passat dimarts durant una ponència en la jornada Eines i solucions per als serveis de comunicació de proximitat.

En la seva intervenció, el director de VilaWeb va exposar les que considera les quatre claus que marcaran el futur de la comunicació: acabar amb la idea de canal de televisió i apostar decididament per la televisió a la carta; disposar d’una marca que ofereixi un ampli ventall de productes; defensar la sostenibilitat del sistema, amb uns mitjans privats viables i uns mitjans públics potents; i que els mitjans ocupin un espai de centralitat.

En aquest darrer punt, Partal va alertar que, en el cas dels mitjans públics de proximitat, això implica que no facin de portaveus dels ajuntaments i esdevinguin espais centrals de participació cívica i ciutadana.