La direcció de Televisió de Catalunya treballa en tres línies d’actuació per capgirar la tendència a la baixa de les audiències i aconseguir que la graella sigui més competitiva. En la comissió de control de la CCMA d’aquest divendres, el director de TV3, Jaume Peral, va admetre que l’actual graella comença a donar “signes de desgast i debilitat” després de no haver-se renovat des de 2009.

Per recuperar audiència, a curt termini, TV3 emetrà diversos especials d’espais d’èxit del canal, com El foraster i Merlí, a més d’un programa de Cap d’Any que no es basarà en “refregits”, a diferència dels darrers anys. I a mig termini, per a la primera meitat de 2017, es treballa en la renovació d’algunes franges que “estan fallant”, per exemple en el concurs que substituirà El gran dictat, que s’acomiada al Nadal.

La tercera línia d’actuació és a llarg termini i consisteix en una revisió de les graelles de tots canals de TVC “de dalt a baix” amb l’objectiu d’atreure nous públics i impulsar una renovació generacional. Jaume Peral va afirmar que es repensaran totes les franges “sense complexos” i que, malgrat aquesta revisió no implica que es capgiri la programació “del tot”, sí s’assumiran els riscos que es considerin.

19 milions més per a nous continguts

Abans de conèixer-se el resultat d’aquesta profunda revisió de les graelles, però, la direcció ja té en ment diverses necessitats per ser més competitius. Segons Jaume Peral, TVC necessita que el pressupost per al 2017 s’incrementi en 19 milions d’euros, els quals es destinarien íntegrament a nous continguts.

En la seva compareixença, Peral va desglossar a què es destinarien aquests diners: 2,7 milions a una nova sèrie per al prime time; 2 milions per a una sitcom amb una durada de dos trimestres; 2,3 milions per a un programa d’entreteniment de dues hores per al prime time; uns 3 milions d’euros per a un late show diari o setmanal; 3 milions més que es destinarien a una sèrie per a les tardes de TV3 i a produccions cinematogràfiques per al canal 33; 1,1 milions per a un programa d’entreteniment per a les tardes d’estiu; 2,5 milions que s’invertirien en nous continguts culturals tant per a TV3 com per al 33, i 2 milions d’euros més per adquirir noves sèries infantils del canal Super3. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram