El grup Vocento ha tornat a registrar beneficis en el segon trimestre, però no compensa el resultat negatiu dels primers tres mesos de 2016. D’aquesta manera, en el primer semestre de l’any acumula unes pèrdues de 4,039 milions d’euros, mentre que en el mateix període de 2015 va assolir 2,104 milions positius. Per altra banda, obté un benefici d’explotació de 3,709 milions en els sis primers mesos, una reculada del 64,7% respecte els 10,505 milions de l’any passat.

Pel que fa als ingressos de Vocento, han estat de 224,121 milions, un 4,4% menys que els 234,448 de fa un any, mentre que les despeses (sense amortitzacions) pugen a 211,065 milions, una reducció de l’1,3% respecte els 213,886 milions del primer semestre de 2015.

Dins el capítol dels ingressos, els generats per la venda d’exemplars es redueixen un 5,8% (de 97,568 a 91,933 milions); els de la publicitat ho fan un 3,6% (de 85,025 a 81,996 milions), i en el concepte d’altres ingressos el retrocés és del 3,2% (de 51,855 a 50,192 milions).

Per divisions, la premsa escrita obté un benefici d’explotació de 8,089 milions, un 41,7% menys que els 13,878 de 2015, amb uns ingressos de 194,037 milions (-6,1%). En aquest àmbit registren un resultat positiu els diaris regionals, amb 10,389 milions d’euros (-27,5%), i els suplements i les revistes, amb 77.000 euros (-82,8%). Per la seva part, l’ABC assoleix unes pèrdues d’explotació de 2,377 milions (-162,8%).

Quant a l’audiovisual, Vocento obté un benefici d’explotació de 4,263 milions, un increment del 42,2% respecte els 2,999 de fa un any. Ho fa amb uns ingressos de 23,263 milions, un 8,1% més que els 21,523 de 2015. En concret, registra un benefici d’explotació de 2,633 en el negoci de la TDT (+28,8%); de 1,360 milions a la ràdio (+6,4%), i de 270.000 euros en continguts (+183,3%). 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram