Vocento ha tancat el 2023 amb un benefici net de 8,796 milions d’euros, una reducció del 49,7% respecte dels 17,498 milions de l’exercici anterior. A més, el grup registra un benefici d’explotació de 13,619 milions d’euros, un 5,1% menys que els 14,344 milions de 2022.

L’any passat els ingressos de Vocento van créixer un 5,1%, passant d’un exercici a l’altre de 344,827 milions a 362,350. Per la seva part, les despeses (sense amortitzacions) van augmentar un 5,3%, fins als 327,835 milions.

Pel que fa als ingressos, els de la venda d’exemplars cauen un 3,9% (de 106,414 milions a 102,252), mentre que els de la publicitat augmenten un 5,2% (de 152,526 milions a 160,462) i el concepte d’altres ingressos ho fa un 16% (de 85,886 milions a 99,636).

Per àrea d’activitat, la premsa escrita registra un benefici d’explotació d’11,060 milions d’euros, un 30,5% menys que els 15,912 de 2022. En aquest àmbit, els ingressos s’incrementen un 1% fins als 290,509 milions.

En aquesta àrea, l’ABC té unes pèrdues d’explotació de 2,057 milions d’euros (el 2022 van ser 964.000 euros) amb uns ingressos de 82,409 milions (+1,3%), mentre que l’esportiu Relevo perd 6,619 milions (+30,5%). Per la seva part, els diaris regionals registren un benefici d’explotació de 18,548 milions (–12,7%) i mantenen els ingressos en 202,656 milions. Finalment, suplements i revistes obtenen 1,189 milions de benefici (+66,4%) amb uns ingressos de 15,232 milions (–5,4%).

Quant a l’àrea audiovisual, Vocento registra un benefici d’explotació de 2,977 milions d’euros, un 25,8% més que els 2,366 milions de l’exercici anterior, amb uns ingressos de 5,128 milions, un creixement del 14,1% respecte de 2022.

En aquest àmbit, la ràdio obté un benefici d’explotació de 2,974 milions d’euros (+8,5%) i uns ingressos de 3,485 milions (+7,9%). Per la seva part, la TDT guanya 18.000 euros (el 2022 en va perdre 320.000) amb uns ingressos d’1,563 milions (+33%). Quant als continguts, registra 15.000 euros negatius (una millora del 72,3%) amb uns ingressos de 177.000 euros (–5,9%).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram