El grup Vocento ha obtingut unes pèrdues netes de 2,436 milions d’euros durant els primers sis mesos de l’any, una millora del 39,7% respecte els 4,039 milions negatius del mateix període de 2016. Amb tot, assoleix unes pèrdues d’explotació de 2,567 milions negatius, quan l’any passat va obtenir un benefici de 3,079 milions.

En aquest primer semestre, els ingressos de Vocento han estat de 213,342 milions d’euros, un 4,8% menys que els 224,121 de fa un any, mentre que les despeses (sense amortitzacions) pugen a 203,775 milions, una reducció del 3,5% respecte els 211,065 milions de la primera meitat de 2016.

En el capítol d’ingressos, els generats per la venda d’exemplars es redueixen un 7,9% (de 91,933 a 84,655 milions); els de la publicitat ho fan un 2,5% (de 81,996 a 79,961 milions), i en el concepte d’altres ingressos el retrocés és del 2,9% (de 50,192 a 48,726 milions).

Per divisions, la premsa escrita obté un benefici d’explotació de 3,072 milions d’euros, un retrocés del 62% respecte els 8,089 del primer semestre de 2016, ara amb uns ingressos de 180,167 milions (-7,1%). En aquest àmbit registren un resultat d’explotació positiu els diaris regionals, amb 8,953 milions d’euros (-13,8%). Per la seva part, l’ABC obté unes pèrdues de 4,894 milions (el doble que l’any passat), i els suplements i les revistes de 987.000 euros (el 2016 van fer un benefici de 77.000 euros).

Quant a l’audiovisual, Vocento registra un benefici d’explotació d’1,236 milions d’euros, una reducció del 71% respecte els 4,263 dels primers sis mesos de l’any passat, ara amb ingressos de 25,533 milions (+9,8%). En aquesta àrea assoleix beneficis d’explotació de 2,527 en el negoci de la TDT (-4%) i d’1,278 milions a la ràdio (-6%), i unes pèrdues de 2,569 milions en continguts (270.000 euros de benefici el 2016).