Vuit grups de mitjans de comunicació de l’Estat –entre els quals el Grup Segre i Més Tarragona, el Grup Serra i Henneo– han creat l’aliança editorial UnionMedia motivats pel “canviant entorn mediàtic”. L’objectiu de la iniciativa és accelerar i enfortir el negoci de la premsa en tots els seus vessants, mitjançant la suma d’actius i la creació de sinergies.

A banda dels esmentats, també en són membres inicials el Grupo Joly d’Andalusia, el Grupo El Progreso de Galícia, Edigrup de Castella i Lleó, La Gaceta de Salamanca i el Grupo La Información de Navarra.

Els grups integrants d’UnionMedia aspiren a compartir experiències, audiències, continguts i tecnologia. De fet, tots ells formen part del projecte Alayans Media, la plataforma de serveis tecnològics secundada per Google.

L’aliança també els permetrà generar continguts compartits especialitzats amb els quals assolir més audiències, a més d’elaborar projectes i estudis conjunts, com ara enquestes i sondejos d’opinió. Això sí, cada grup editorial mantindrà la seva singularitat i independència.