
El regidor de Cultura i Indústries Creatives de Barcelona, Xavier Marcé, va celebrar el naixement d’AMIC Cultura [foto: Joanna Chichelnitzky].
“Fa temps que ens vam adonar que la vida cultural no es mou en horitzontal, és a dir, del centre i cap als barris, i calia compensar això i corregir-ho”, va començar relatant Marcé. Aquesta situació va fer que l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC), amb la col·laboració de diferents mitjans associats a l’AMIC, com ara Línia i Cultura B, i nombroses entitats i associacions culturals de barri, posés en marxa aquesta proposta que busca trencar alguns esquemes culturals establerts fins ara.
“Trencar les absències culturals”
“Volíem un mitjà que fos capaç de trencar murs, parlar de públics i de consum amb naturalitat a l’àrea metropolitana, de trencar les absències culturals que sovint tenen els mitjans. Perquè el que passa als barris o fora de Barcelona és tan important com la cultura mainstream”, va dir el regidor barceloní. Aquesta, precisament, és la raó de ser d’AMIC Cultura, que vol trencar amb la centralitat cultural gràcies a la col·laboració d’un conjunt de mitjans de proximitats associats a l’AMIC.

Marcé va donar la benvinguda al nou mitjà AMIC Cultura [foto: Joanna Chichelnitzky].
“Volíem un mitjà que fos capaç de trencar murs, parlar de públics i de consum amb naturalitat a l’àrea metropolitana”
Mirant cap al futur, Marcé va augurar una bona i llarga trajectòria per al nou mitjà, amb el desig de poder celebrar “els seus 10, 15 i 20 anys”. “Aquesta iniciativa promet perquè no serveix per explicar el mateix de sempre, sinó el que passa fora del radi”, va concloure.

Albert Ribas va explicar les particularitats del nou projecte periodístic [foto: Joanna Chichelnitzky].
Vol ser referent
AMIC Cultura neix, doncs, per difondre la diversitat cultural dels barris de Barcelona i de les ciutats de l’àrea metropolitana, amb l’objectiu que aquest nou canal esdevingui un referent informatiu. Tot plegat, contribuint a visibilitzar la riquesa de la primera corona, millorant els indicadors de consum cultural, afavorint la mobilitat cultural a la metròpoli i reforçant la cohesió territorial a través dels continguts culturals.

L’Espai Línia es va omplir per la presentació d’AMIC Cultura [foto: Joanna Chichelnitzky].
Neix el canal multiplataforma AMIC Cultura per trencar barreres
Josep Ritort: “AMIC Cultura és col·laboratiu, transversal i reforça la mirada del territori”


