“Un canal per a gent curiosa”. Així es defineix Xplora, la nova cadena de TDT que “molt aviat” substituirà La Sexta 2. Com ja vam avançar fa un mes, es tracta d’un nou canal dedicat a tot tipus de formats de no ficció: documentals televisius, docurealities i cinema documental.

Amb aquesta operació, La Sexta vol que la seva segona cadena, que al març va obtenir un 0,6% de quota de pantalla, s’acosti a les reeixides xifres de la tercera cadena, que el mes passat va fer un 1,5%. Xplora competirà directament amb Discovery Max, posat en marxa al gener, i que al març ha repetit l’1,2% de share dels mesos precedents.

Quan va començar les emissions, a l’octubre del 2010, La Sexta 2 va nodrir la seva graella de docurealities i repeticions dels programes estrella; després va dedicar el canal als fulletons, però a les tres setmanes va recular apostant per una fórmula mixta. En cap dels casos ha donat els resultats esperats, i és per això que ara tornarà a canviar.