La periodista Yovanna Blanco assumirà la direcció de tota l’àrea editorial d’Axel Springer España a partir de l’1 de gener. L’actual directora de Business Insider (responsabilitat que continuarà exercint) també s’incorporarà a l’equip directiu de la companyia com a chief editorial officer.

L’ascens de Blanco s’emmarca en una reorganització de l’editora en què s’unificaran les redaccions de les diferents capçaleres: Business Insider (consolidat com a producte estratègic), Computer Hoy, Auto Bild, Hobby Consolas i Top Gear. D’aquesta manera, es vol aprofitar de manera “molt més eficaç” recursos a l’hora de crear continguts.

La nova organització d’Axel Springer España respon a l’evolució i les necessitats del negoci, explica el conseller delegat, Manuel del Campo. “L’extraordinari creixement de Business Insider, que ha superat totes les nostres expectatives, així com l’objectiu de treure el màxim profit de tot el talent editorial de la companyia, ens ha empès a unificar totes les redaccions, passant a organitzar-nos per temàtiques, en comptes de per productes”, assenyala.

“Yovanna és sens dubte la persona ideal per afrontar aquest desafiament, ja que des de la seva arribada fa tres anys ens ha impressionat amb el seu talent, la seva iniciativa, la seva extraordinària capacitat de gestió d’equips i la seva determinació a l’hora de construir un mitjà econòmic amb un clar valor diferencial”, subratlla Del Campo. “La seva incorporació a l’equip directiu ens aportarà sens dubte un formidable valor a l’estratègia i la gerència de la companyia” afegeix.

Yovanna Blanco es va incorporar a Axel Springer el novembre de 2019 per liderar el creixement i l’evolució editorial de l’edició espanyola de Business Insider. Anteriorment havia treballat durant gairebé 12 anys al diari Expansión, on en la darrera etapa va ser cap de la secció d’empreses.