Els reis d’Espanya Felip VI i Leticia es van afegir aquest dilluns a la commemoració del 40è aniversari del Grupo Zeta visitant la seu de la companyia a Madrid.

Després de recórrer les diferents redaccions durant més d’una hora, guiats pel president del grup, Antonio Asensio Mosbah, es va oferir un còctel als monarques i als directius de l’empresa. Durant l’acte, Asensio va destacar que l’empresa “segueix sent un dels grups més rellevants” d’Espanya després de quatre dècades “d’intens i dur treball periodístic”.

Posteriorment, en el transcurs d’un dinar amb representants del grup, Asensio va regalar a Felip VI i Leticia una escultura de l’artista Agustín Ibarrola que simbolitza la llibertat en general i la d’expressió en particular. També es va lliurar als monarques un estoig amb un suplement especial sobre la història de l’empresa, el qual s’ha distribuït aquest dimarts amb El Periódico i altres publicacions del grup.

40 anys de Zeta

El març de 1976, Antonio Asensio Pizarro va crear Ediciones Zeta amb un capital social de 500.000 pessetes, i dos mesos després publicava el primer número de la revista setmanal Interviú. Gràcies a la seva bona acollida, l’octubre de 1977 adquiria la revista satírica El Jueves, i les bones vendes d’ambdues capçaleres van permetre que un any després naixés El Periódico de Catalunya.

Aquests inicis resumeixen l’esperit amb què el projecte s’ha anat expandint, amb nous naixements i adquisicions, i les incursions en els camps audiovisual i digital. 40 anys després, Zeta és un dels grans grups de comunicació de l’Estat.

El 40è aniversari coincideix amb els quinze anys de la mort del seu fundador. El relleu el va agafar el seu fill Antonio Asensio Mosbah, mantenint el caràcter familiar de l’empresa. Amb ell al capdavant, el grup s’ha expandit i consolidat, malgrat la greu crisi econòmica mundial i del sector amb què ha hagut de conviure, i actualment continua en plena transformació per la irrupció de les noves tecnologies i les xarxes socials i els canvis d’hàbits dels consumidors.

Actualment, Zeta edita sis diaris d’informació general; dos diaris d’informació esportiva; 44 diaris gratuïts d’informació local i regional; 15 revistes, i una cinquantena de publicacions corporatives. A banda, el grup també compta amb Ediciones B, una de les editorials punteres del sector del llibre –amb els segells B (ficció i no ficció), Vergara, B de Block (infantil), B de Books (llibres digitals) i B de Bolsillo–; Zeta Gestión de Medios, empresa de continguts publicitaris; Servicios Zeta, d’impressió i distribució; i la productora audiovisuals Zeta Cinema. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram