La informació es consumeix de la forma més breu possible. I no és estrany, ja que en aquesta espiral en què vivim no volem perdre temps en qüestions menors. Fins i tot els articles que llegim detallen el temps de lectura. Per a aquest en concret disposem de dos minuts. Intentaré ser concisa.

El format breu s’imposa a tot arreu, però sobretot als social media. L’arribada de TikTok, Instagram Reels o YouTube Shorts ha provocat que els vídeos d’una durada inferior a dos minuts aconsegueixin més visualitzacions que els que duren més. La reducció d’aquests continguts ha esdevingut una prioritat el 2023, sota risc de perdre impacte.

Els productors no podem passar per alt aquest fet, ja que necessitem conèixer bé aquestes plataformes per tal per promocionar els nostres productes, donar contingut extra o fins i tot crear-ne. Ara no hi ha projecte sense una estratègia de social media ben desenvolupada.

L’any passat vam fer un programa a Instagram i ens va resultar molt complicat condensar els programes en càpsules de dos minuts. Necessitem més temps per desenvolupar correctament el contingut, però els joves que consumeixen aquestes plataformes no estan disposats a donar-nos-el. Si no t’hi enganxes en menys d’un minut, passes el dit i vas al següent.

Per a la generació Z, que prefereix enviar un missatge per Instagram o Facebook abans que parlar per telèfon, TikTok ha avançat a Google com a cercador. I és que més enllà dels balls i els challenges que impulsen els famosos i els influencers, TikTok és el mitjà que els joves de 18 a 24 anys fan servir per informar-se… En fi.

El meu dubte és què passarà quan l’interès només duri 30 segons.

Eugènia Giné, productora executiva de Mamba Media.

Article publicat a Infoproa, el butlletí de PROA.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram