Enguany el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació celebra els seus primers 25 anys. És a dir, els comunicadors i marquetinians d’arreu de Catalunya podem celebrar que tenim una entitat prou madura que ens aplega i representa a tots.

I és per això que el pròxim 8 de juny recuperarem l’antiga Nit de la Publicitat, que ara es dirà La Nit del Màrqueting i la Comunicació. A partir d’ara, l’ajuntem amb el lliurament dels Premis Impacte i la vinculem amb el festival Sitges Next. Volem lligar el futur del nostre sector, que representa un festival com el Next sobre les innovacions comunicatives, amb el reconeixement a la feina que han fet els darrers mesos tots els professionals del màrqueting, la publicitat, les relacions públiques i la comunicació en general, i amb la celebració d’un passat que ens ha d’enorgullir com a col·lectiu.

Hem estat el bressol de la publicitat a Espanya. Com vam ser pioners de les relacions públiques. Com vam tenir moltes de les primeres empreses a crear un departament de màrqueting. Com avui som líders en start-ups. Portem la innovació i la creativitat a la sang. I el nostre sector és, i ha de ser, un exponent permanent d’ambdues. Recordar el passat per no perdre el futur.

Igual que celebrar el que fem i el que som per viure el present. Als catalans ens agrada treballar, i buscar l’excel·lència en el que fem. En les nostres feines, diverses però interrelacionades, això ho fem envoltats de presses, pressió pels resultats i recursos limitats. Malgrat aquests factors, ens en sortim. Però és sovint que no trobem temps per celebrar els resultats, per compartir-los amb els altres, siguin col·laboradors, clients i fins i tot competidors… tot i que en realitat som companys de viatge. I és imprescindible trobar-ne, trobar-nos. La nostra feina es construeix en el “work”, però també en “l’afterwork”. Connectar idees és un hàbit que s’accelera quan socialitzem.

El pròxim 8 de juny recuperem l’antiga Nit de la Publicitat, que ara es dirà La Nit del Màrqueting i la Comunicació

Aquesta propera Nit del Màrqueting i la Comunicació no ha de ser la festa per celebrar que fem 25 anys. Ha de ser la primera de moltes noves Nits on tots –publicitaris, marquetinians, comunicadors, brand managers, creatius, planners, realitzadors, project managers, investigadors, estudiants, professors…– ens trobem, a banda de per reconèixer el bo que fem, simplement pel fet que cal trobar-nos com a sector, connectar-nos, esdevenir una veritable comunitat. I reivindicar-nos davant el conjunt de ciutadans.

Necessitem, tots junts, teixir un autèntic col·lectiu de persones que sentim la professió i ens agrada i omple d’orgull construir marques, perquè pensem que elles i les seves comunicacions, conductes i innovacions són la prova evident del nostre impacte real, diari, en la societat: la possibilitat que cada persona pugui triar, en cada moment, entre una diversitat d’opcions que donin resposta a les seves necessitats, motivacions i desitjos.

El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya avui fa 25 anys que aporta el seu gra de sorra per construir aquest gran ecosistema. És també moment de reconèixer els anteriors degans que el van idear, constituir i impulsar, començant per la persona que li va donar vida i el va començar a presidir, en Ferran Martorell. Seguit d’Ildefonso García Serena, Marc Puig, Montse Grau, Ton del Pozo i Rosa Romà. Moltes gràcies a tots ells i els seus equips!

Us esperem a tots el 8 de juny a Sitges. No us ho perdeu! Vespre, nit… i matinada a la platja!

Aquesta propera Nit no serà qualsevol nit.

Miquel Campmany, degà del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.

Article publicat al número de primavera 2023 de la revista Comunicació 21.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram