En molt poc temps, el món dels mitjans de comunicació ha esdevingut totalment variable. Actualment, no sabem quin mapa de mitjans tindrem d’aquí cinc, deu o vint anys. No sabem quina mida tindran, quina tecnologia utilitzaran, com arribaran als lectors, però malgrat tot, sí que sabem que les empreses de premsa seguiran tenint una funció: informar els seus lectors.

Aquest nou món variable dels mitjans de comunicació, des de l’Associació Catalana de la Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals (ACPG) el veiem com una gran oportunitat per a la premsa gratuïta i digital de proximitat líder en el seu territori. És un temps nou, que ens apassiona poder-lo viure, descobrir-lo i aprendre a utilitzar-lo. De fet, el veiem com una gran oportunitat, perquè en pocs anys molts dels mitjans de comunicació clàssics desapareixeran o veuran reduïda la seva capacitat d’influència en la societat.

En aquest nou escenari, les marques de prestigi, si volen continuar arribant al lector, a la majoria de la població, necessiten canviar d’estratègia i planificar també els mitjans de proximitat realment líders en el seu territori, ja sigui premsa en paper o digital. És en aquest nou món que els lideratges actuals de la premsa territorial gratuïta i digital agafaran més força, doncs en moltes comarques superen en audiència en més del 100%, 200% , 400% i més a la premsa generalista diària de pagament.

Això sí, des de l’ACPG tenim clar que per obtenir l’acceptació de les marques de prestigi hem d’anar junts, hem de posar-ho fàcil i ser accessibles. Perquè individualment no serem atractius, som massa petits perquè ens busquin un a un, massa temps, massa car. Realment, estem davant d’una oportunitat per a la premsa de proximitat líder, i des de l’ACPG mirem d’interpretar aquest nou escenari i treballar junts amb la finalitat de construir una marca de marques líders útil per a les marques de prestigi.

Josep Ritort i Ferrús. Secretari general de l’ACPG.