Comunicació 21 arriba al quart de segle, una notícia a celebrar pel conjunt d’agències i equips creatius que conformen el sector de la publicitat, la comunicació i el màrqueting a Catalunya. Al llarg d’aquests 25 anys, el seu equip ha esdevingut un veritable cronista únic i especialitzat en aquests sectors, amb articles d’un gran valor professional, posant sempre Catalunya al centre.

La publicitat, la comunicació i el màrqueting s’han hagut d’ajustar a contracorrent a la immediatesa dels temps, els desafiaments de la globalització i les noves fórmules de connexió social, fruit de l’alt pes de les noves tecnologies en les nostres vides. També a l’entorn digital i les seves àmplies possibilitats i reptes, així com a les novetats del mercat que fluctuen d’acord amb els nous hàbits de comunicació i consum.

En aquest context, com a nadiu digital, el projecte de Comunicació 21 recull l’experiència d’una vintena de diaris locals de la marca Línia, presents a l’àrea metropolitana de Barcelona, tot i que la seva voluntat i projecció és la d’anar més enllà i fer d’altaveu dels projectes publicitaris del territori català.

Al llarg de la seva trajectòria, Comunicació 21 ha sabut reflectir amb fidelitat l’actualitat, amb un alt grau de professionalitat, difonent les notícies més destacades dels nostres àmbits i apostant per entrevistes rellevants i reportatges de qualitat tractats amb profunditat, objectivitat i rigor.

Fruit de la seva aliança amb el Gremi de publicitat, comunicació i màrqueting, emprenem plegats una nova etapa en la qual volem impulsar la creativitat publicitària catalana i donar-hi la visibilitat que mereix. De fet, aquesta és una de les fites de la nova etapa del Gremi, que manifesta el seu compromís perquè Barcelona recuperi el protagonisme que havia tingut en el món de la publicitat amb accions eficaces que donin lloc a sinergies i treballant en equip amb agències, mitjans, entitats i administracions.

“De ben segur que el camí de Comunicació 21, sumant forces amb el Gremi, permetrà impulsar les propostes de publicitat, comunicació i màrqueting dins i fora de Catalunya”

Actualment, el Gremi, que aixopluga una cinquantena d’agències, es marca l’objectiu de convertir-se en el lobby de referència per les empreses del sector, apostant per la diversitat, la inclusió, la sostenibilitat i la modernitat. També tenint molt present la digitalització tan necessària del sector, escoltant activament les necessitats de les petites, mitjanes i grans empreses, així com les demandes de la societat, i trobant l’equilibri –i l’entesa necessària– per avançar i fer camí.

Un reflex de la importància de cohesionar el conjunt del sector és l’aposta del Gremi per impulsar els Premis Drac Novell International, l’únic guardó que motiva la creativitat dels joves estudiants; i el Premi Nacional de Creativitat José María Ricarte, que reconeix les carreres consolidades que s’ajusten al caràcter humanista, innovador i enginyós del professor Ricarte. A més, el Gremi també organitza un conjunt d’activitats a través de les quals seguir connectant amb la societat, i el present i el futur publicitari, com són les iniciatives Gremifica’t o Converses Obertes.

La nostra entitat, que visualitza el centenari l’any 2026, vol continuar apostant pel talent i la creativitat presents a tota la geografia catalana, i ho fa apropant a les agències associades un conjunt de serveis professionals de primera línia que asseguren l’òptima assistència quant a digitalització (Merlin) i serveis legals (Boutique Legal), entre d’altres. Eines que faciliten el dia a dia de les agències, els seus creatius, les seves direccions, i que asseguren la seva transparència i l’optimització de la seva feina.

De ben segur que el camí de Comunicació 21, sumant forces amb el Gremi, permetrà impulsar les propostes de publicitat, comunicació i màrqueting dins i fora de Catalunya, i serà clau per tornar a esdevenir un referent de talent, innovació i visió de futur.

Laia Rogel, presidenta del Gremi de publicitat, comunicació i màrqueting.

Article publicat al número d’hivern 2024 de la revista Comunicació 21.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram