Les publicacions del Grup Comunicació 21 i Espai Línia ja han demostrat la seva capacitat per desenvolupar projectes d’arrel. A través de les 26 capçaleres i del primer centre de comunicació de proximitat, on té cabuda també el Laboratori d’Idees Metropolitanes, es participa activament en la consolidació d’aquesta nova mirada que intenta revitalitzar el fet metropolità.

Hem consolidat una iniciativa permanent de debat, exposicions i informació sobre el fet metropolità i barceloní, amb una mirada particularment precisa sobre la comunicació de proximitat, que en poc temps ha esdevingut protagonista en el mapa d’equipaments amb els quals compten Barcelona i l’àmbit metropolità per reflexionar sobre aquestes qüestions.

La sinergia entre el que succeeix a Espai Línia i les nostres capçaleres informatives ha estat clau en aquest procés, un exemple de cercle virtuós, ja que tot allò que esdevé a Espai Línia trenca els límits de l’espai físic concret per convertir-se en material informatiu i de debat de qualitat a l’abast de tota la ciutadania. D’aquesta manera es multipliquen exponencialment no només la qualitat del debat, sinó també les seves possibilitats de difusió.

“Hem consolidat una iniciativa permanent de debat, exposicions i informació sobre el fet metropolità i barceloní, amb una mirada particularment precisa sobre la comunicació de proximitat: un sistema de tres altaveus –físic, pensament i difusió– que conformen el mitjà de comunicació total”

Aquest triangle virtuós compta amb tres vèrtexs d’actuació que se sustenten sobre tres eixos: un centre de pensament –Laboratori d’Idees Metropolitanes–, un espai físic de debat i exposició a Espai Línia, i la xarxa de publicacions locals i temàtiques, com Línia però també Comunicació 21, Exterior, Cultura 21 o Espai.Mèdia, que actuen com a corretja de transmissió a l’opinió pública en general i als targets més específics d’aquests àmbits de les idees nascudes al laboratori i de tot allò que s’hagi viscut i organitzat a l’espai físic, com són les exposicions, els debats i les conferències.

Espai Línia té vocació de servei públic. Perquè creiem fermament que la salut del teixit cultural o associatiu, de l’energia creativa i de les indústries d’aquest ecosistema són un dels millors termòmetres per avaluar la salut col·lectiva d’una ciutat i, com és el cas particular, d’un ecosistema metropolità com el de Barcelona. Considerem que el dinamisme cultural i la incentivació de la creativitat marquen la diferència d’una ciutat o d’un col·lectiu humà.

En conjunt, Espai Línia, el Laboratori d’Idees i les 26 publicacions configuren un ecosistema ambiciós d’incubació, projecció i exhibició que visualitza, promociona i desenvolupa les tendències metropolitanes. Un sistema de tres altaveus –físic, pensament i difusió– que conformen un mitjà de comunicació total: idees (pensament), continguts (plasmació de les idees) i exhibició (difusió de les idees). Espai, laboratori, publicacions: el Grup Comunicació 21.

David Centol, editor del Grup Comunicació 21.

Article publicat al número d’hivern 2024 de la revista Comunicació 21.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram