Catalunya Ràdio ha demostrat la seva capacitat de reacció, la proximitat amb els oients, la seva presència arreu del país, en els focus més rellevants de la notícia, i el seu compromís sòlid amb el servei públic durant la cobertura del temporal Gloria. Vull reconèixer i agrair, una altra vegada, la dedicació i entrega de tots els professionals dels serveis informatius i dels programes diaris, de tot l’equip digital, de tots els serveis tècnics, de producció i de tots els companys i companyes que, d’una manera o d’una altra, fan possible que decisions ràpides esdevinguin realitat canviant la programació habitual i mobilitzant-nos allà on cap altre mitjà ni cap altra emissora són capaços d’arribar.

Tothom sap que Catalunya Ràdio és garantia de rigor, presència territorial, fiabilitat a l’antena i a les xarxes socials, i proximitat amb els afectats pel temporal Gloria quan fa una estona que escolta la nostra ràdio o pocs segons que fa scroll a la nostra web i app, o repassa el timeline o el mur de les nostres xarxes des del mòbil o l’ordinador. Aquesta potència informativa és una obligació, un mandat. Però és en situacions excepcionals com les viscudes aquesta setmana que es percep que els nostres professionals entomen l’obligació i assumeixen el mandat de servei públic amb entrega, passió i un enorme coneixement del mitjà, del país i de la gestió de situacions complexes i compromeses.

Hem informat per la ràdio convencional i per tots els suports digitals al nostre abast (els propis i els externs). Hem canviat la programació habitual els dies més crítics del temporal, hem traslladat tot el contingut i la informació de servei i ens hem obert a la participació dels ciutadans de manera àgil i exemplar (denunciant les fake news i garantint la nostra credibilitat) a la web, l’app i les xarxes socials. Hem recorregut quilòmetres i hem donat veu a fonts oficials, de manera prioritària, però també als afectats i als portaveus d’entitats, empreses, institucions i col·lectius més perjudicats per un temporal agressiu de vent, pluja, neu i mala mar com alguns mai no havíem vist fins ara.

Veníem d’una setmana especial amb tot l’equip del Catalunya migdia fent territori a Girona, Tarragona (just l’endemà de l’explosió de la Canonja, a la petroquímica) i Lleida. I aquesta setmana hem dut el Catalunya migdia a Figueres i Deltebre, i el Catalunya nit a Girona i Vilassar de Mar. Les nostres delegades i tots els redactors s’han mullat per ser arreu, per ajudar la població amb informació que fa servei i que probablement també salva vides.

Aquesta cobertura física pel país, aquesta presència radiofònica i digital ambiciosa, aquest ampli desplegament i la bona feina dels equips de tots els programes de Catalunya Ràdio i del canal de notícies Catalunya Informació demostren que estem complint amb un dels propòsits de la direcció a l’inici de la temporada 2019-2020. El repte era posar l’oient, l’usuari, el ciutadà al capdavant, en el centre de les nostres decisions. Pensar en l’usuari i l’oient.

Entendre això és bàsic per comprendre què és un mitjà de comunicació públic al segle XXI. Ser capaços de superar inèrcies i adaptar-nos a aquesta manera de reaccionar i treballar és la millor manera d’estar a l’altura d’aquesta ràdio pública excel·lent que fem dia rere dia. I, especialment, en situacions excepcionals i intenses com les d’aquestes últimes hores i dies, viscudes en pròpia pell.

Vull agrair la vostra feina, el vostre compromís i la qualitat de la vostra tasca al servei d’una Catalunya Ràdio competitiva, lligada al servei públic i vinculada a la proximitat dels nostres oients i el nostre país.

Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la CCMA.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram